Turbobenni Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 noen som vet hvor mye quattro'n trekker bak i forhold til forran ?? og hvordan fungerer diff. knappen?, gir den 100% sperre bak ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 trekker vel 50-50 mener jeg og huske Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larseirik Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 er vel 50-50 eller 60-40 40-60 ? diff sperra sperrer 100% bak ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bergersen Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Audier med Torsendiff har 50/50 ja, usikker på hvordan det er med de nyere med Haldex, men er vel det samme der...? Det gir 100% sperre bak ved og trykke inn knappen ja:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Audier med torsen har 50-50 til vanlig kjøring, og variabel 25-75/75-25% mellom for og bakaksel etter hvor det er best feste. Har du innkoblebar sperre bak, er dette 100%. Audier som har tverstilt motor (TT og A3), har haldex-kobling. Denne har forhjulstrekk til det slipper, da kommer bakhjulene og hjelper til lynraskt. Nyere Audier med haldex har til vanlig kjøring har 80-90% foran og 10-20% bak...slipper det foran hjelper bakhjulene til mer. Sportslige nyere Audier som RS4 og R8 har 40% foran og 60% bak til vanlig kjøring for å unngå understyring. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 hvor ligger sensoren for diffen?? sliter med at den kobler seg ut i 25km/t, blir ikke mye morro til vinteren da, uten skikkelig trykk bakfra ;P Hørte noe om at jeg kunne kappe sensoren sånn at jeg hadde 100% på bakdekka :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weezel Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Under baksetet finner du boksen som kontrollerer sperra, klipp hvit og blåstripet ledning inn på denne, så fjerner du farts-signalet til den, og du kan selv velge når du skal skru av sperra Siter - 92 Audi S4 2.2T quattro x 92 Audi 80 2.3 quattro x 96 Volvo 460 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 må jeg plukke ut hele baksetet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Vippe opp sitteputa bare... Husk å enten kjør RETT fram eller stå stille når du skrur på sperra.. Hvis ikke kan du ende opp med å måtte bytte diff. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Sportslige nyere Audier som RS4 og R8 har 40% foran og 60% bak til vanlig kjøring for å unngå understyring. Strengt tatt innført på senere quattro-biler... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 R8 er da ikke 4wd Den bruker lambo sitt ubrukelige liksom-4wd drivverk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet August 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Vippe opp sitteputa bare...Husk å enten kjør RETT fram eller stå stille når du skrur på sperra.. Hvis ikke kan du ende opp med å måtte bytte diff. Takk, funka som faen det ass! stod på ett sted å spant i ring i går! diggbar go'bil :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Takk, funka som faen det ass! stod på ett sted å spant i ring i går! diggbar go'bil :D Pleier å funke bra det. Gjort det mange ganger på både snø, våt asfalt og tørr asfalt ;) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Pleier å funke bra det. Gjort det mange ganger på både snø, våt asfalt og tørr asfalt ;) Klarer ikke på tørr trur jeg. Jeg har bare 150hk å gå på ;S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Strengt tatt innført på senere quattro-biler... Riktig;) Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.