Gå til innhold

6volt til 12volt?

Ranger emnet


Monthy

Anbefalte innlegg

hei, fattern min har en gammel boble som går på 6v. han kjøpte seg en ny radio som da går på 12v. hvordan kan vi få radioen til å funke uten å måtte bytte alt til 12v? går det ann å kjøpe en omformer eller noe sånnt? takker for svar :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, fattern min har en gammel boble som går på 6v. han kjøpte seg en ny radio som da går på 12v. hvordan kan vi få radioen til å funke uten å måtte bytte alt til 12v? går det ann å kjøpe en omformer eller noe sånnt? takker for svar :)

 

Du får kjøpt omformer på claas og mnge andre.. Egentlig burde dere vel kanskje bygge om hele greia til 12v, men jeg tror ikke 12v dynamoen passer i vugga på 1200 motoren. For jeg antar det er 1200 ettersom den er 6v?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Med en omformer bruker du dobbelt så mye støm fra batteriet 6v i forhold til normalt 12v. Med så svakt elsystem som det er på bobla ville jeg heller bygget et nytt 12v anlegg med alt nytt også lednningene. Lysa på 6v bobla er jo like dårlig som ei lommelykt fra Biltema. Så hadde jeg hatt boble nå hadde jeg laget bedre lys også. Hadde selv boble 64model 1200 deluxs men det var før jeg fikk rå til bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke no stress å bruke sånn omformer, må bare få tak i en av litt kvalitet, hjalp en kollega av meg som skulle sette inn "mono-anlegg" i sin -66mod. vi monterte en liten 2-kanaler fra biltema og en Macrom coaxial høytaler fra eltek. og kobla ipod rett på forsterkeren og det funka fjell det.

Men ta deg en tur inn på http://www.vwnorge.no/ der kan du få svar på det meste ang. boble og andre luftkjølte VW produkter.

 

Lykke til. :)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår