Gå til innhold

Kjørt 2000km over grensa på forsikring

Ranger emnet


Ja__9

Anbefalte innlegg

Hei! 20. Desember 08 skal total kjørelengde ikke overstige 208 000 km.... har allerede nådd 210 568 km

 

Hva sjer om jeg krasjer eller kjører ned en syklist nå?

 

Dette kan du sikkert ringe forsikringselskapet ditt og finne ut, det er de som vet svaret, ikke folk her inne. :)

Det koster vanligvis ikke mye å utvide litt.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et tilfelle for gamlingen, hadde kjørt noen tusen over grensa på bilen, skadet bilen for 120.000,-. Han måtte deretter betale rundt 25.000,- i tilbakebetaling i skaden, altså MYE mer enn hva du hadde betalt for litt utvidelse av kilometerlengde.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 20. Desember 08 skal total kjørelengde ikke overstige 208 000 km.... har allerede nådd 210 568 km

 

Hva sjer om jeg krasjer eller kjører ned en syklist nå?

 

Du risikerer at forsikringsselskapet avkorter utbetalinga ved en eventuell skade. Hvorfor ikke kontakte forsikringsselskapet og få justert årlig kjørelengde? Det koster deg sikkert noen kroner å få ordnet det, men...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg pratet med forsikringsselskapet, så sa de at det var så lite å bry seg om. Usikker på hvordan de løste det praktisk, om de økte grensen uten å ta betalt eller om de bare noterte at dette var ok. Var 2 uker til perioden gikk ut. Var ca 2000 km.

 

Verdt et forsøk hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

¨koster ikke mye å utvide km jeg gjorde det på min fra 8000 til 16000 det kostet 500 kr mer mye bedre en at hvis tilfelle er der at du kræsjer som en kamrat av meg gjorde han mistet 35 000 tusen på av det han skulle ha igjen pga av over kjørt km stand for da har du brytti kontrakten du har med de og da har du ikke så mye og si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår