Gå til innhold

Rense/vaske stoffinteriør?

Ranger emnet


Torak

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som alle vet skal det ikke så mye til før stoffinteriør blir skittent, da spesielt gulvmattene.

 

Hva er den enkleste, beste og kjappeste måten å få de rene på?

Jeg liker å ha det rent i og utenpå bilen til enhver tid(spesielt nå, da jeg faktisk har en bil som jeg synes fortjener å være ren hele tiden), så hvis noen har gode tips så kom med dem!

 

Takk :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

Det enkleste og raskeste og veldig ofte det beste er å dra til en bilpleie salong. De tar alt fra 100,- og oppover for en enkel innvendig rens. Men hvis du vil ha det garantert "spotless" ville jeg gjort det selv med proff utstyr. En skikkelig suger med gjenvinnging av rensevesken må da til. Dert går ann å få lånt/leid på forskjellige steder de selger tepper o.l. for en billig penge. Mattene på gulvet er ikke dumme å bytte ut til matter med litt opphøyde kanter slik at ed samler opp all småstein og drit du drar med inn i bilen. Ellers er det smart å ha noen "Vipes" for dashbord liggende, gjerne med litt "shine" i slik at dash'n alltid ser ren og pen ut =)

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Takk :)

 

Mattene er i stoff og skal ikke byttes ut da de hører til bilen :) Det finnes ikke noe middel jeg kan spraye på, la det virke noen minutter, for deretter å støvsuge mattene rene? De er ikke veldig skitne, men litt.

 

Så har jeg svart skinninteriør. Er det en god investering å gnu på litt "skinn-behandling/krem"?

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bøtte, varmt vann, klut, salmjakk og litt muskelkraft. Det renser alt, kanskje litt white spirit på de værste flekkene. Skinn, spør på møbelringen eller noen som forhandler skinnsofaer. de har nok peiling på hvordan du skal få fornyet skinnet:)

Åååå, det var seks HØØØYRE ja!

 

Audi 90 Quattro 20v Prosjekt

Volvo 240 GL Bilcross

Hanomag Henschel F25 Russebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bøtte, varmt vann, klut, salmjakk og litt muskelkraft. Det renser alt, kanskje litt white spirit på de værste flekkene. Skinn, spør på møbelringen eller noen som forhandler skinnsofaer. de har nok peiling på hvordan du skal få fornyet skinnet:)

 

Skinnet er rent og pent, så det er kun å fornye det jeg trenger. Blir spennende å se om det blir noe forskjell når jeg får det jeg bestilte.

 

Ellers, takk for svar :) Det med forhandlere av skinnsofaer var slettes ikke en dum idé. Skal høre med dem hvis jeg ikke blir fornøyd etter behandlingen med produktet jeg bestilte.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår