Gå til innhold

Boosti`s volvo 244 dl og annet skrot...

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

Etter jeg impuls handla en 850 glt for noen måneder siden, har jeg blitt bitt av volvobasillen. Da en av bygdeorginalene her i bygda skulle sende en 78` 244 dl til huggern. Var jeg ikke sein med og impuls handle enda en volvo, og ga karen vrakpant for bilen. Bilen har hatt samme eier siden 81`, og har rulsa snille 246.000 kilometer med en god B21A.

 

Bilen ble levert inn for klargjøring før eu i 2004...det ble bytta en del slitedeler, og bilen var klar for eu-kontroll. Men eieren syntes det ble for dyrt, så denne bygdeorginalen som eier verkstedet kjøpt bilen og parkerte den.

 

Desverre har de fire siste åra med lagring ute i vær og vind tatt kverken på klarlakken , så den flasser av. Det har også vært noen og stjålet forgasser`n, fordeler`n og tennpluggene. Forgassern ble heldigvis funnet igjen, og ble levert inn til den lokal naf-stasjonen for overhaling. Så er jeg heldig ligger den der enda, etter tre år :wonder:

 

Jeg hadde egentlig tenkt og herje litt med den, for og så selge det som var brukbart av deler. Men når vi fikk den opp på bukken, så ting litt bedre ut enn forventa. Det var verken rust i gulvet, hjulbrønner eller rustene bremserør. :D

 

Først og fremst er planen og få start på B21A`n, og få eu-godkjennt bilen. Etter det er det ny lakk, MIM felger og 40mm senk. Har også en god B23 liggende, så den blir nok putta nedi sammen med litt puste hjelp ;)

 

Ser egentlig for med et ganske så orginalt utsende med motor det er litt krutt i...hemmm...sleeper? :driving time vil show..

 

Noen bilder:

 

Leier værst`e i en gammel lokkstall..244`n oppe på bukken:

Volvo244-1.jpg

 

Volvo244-2.jpg

 

Volvo244-3.jpg

 

Volvo244-4.jpg

 

Volvo244-6.jpg

 

Volvo244-5.jpg

 

Volvo244-7.jpg

 

Denne tråden kommer først og fremst til og handle om 244`n, men legger også ut litt bilder fra annet som rusler og går i volvo stallen våres.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår