Gå til innhold

Volvo V70 Bærebru bytte

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er noen som har prøvd bærebruer fra bensin v70 på diesel v70? går disse bruene omhverandre,selv om dem har forskjellig dele nummer hos volvo. dem ser like ut på bilde men.. noen som har prøvd dette ?

 

Mener du bærearmer, eller mener du ramma som drivverket henger i? Mener du sistnevnte må du samtidig bytte bærearmer, siden de er ulike. Jeg benytter hjelperamme fra TDI på prosjektvogna mi, men så har jeg også TDI bærearmer.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er ulike. Enkelte modeller har dog samme ramme og bærearmer som TDI. Jeg har observert dette på gamle C70. Modellen på bildet vil passe på TDI.

 

Hva er grunnen til at du ønsker å bytte?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du ramma til en 850 2,5 20V:

DSCN1500.jpg

 

Og her ser du ramma til en TDI:

DSCN1501.jpg

 

Trolig er foringene i bærearmen som er avbildet lenger opp mer stabile slik at de bedre takler den økede vekten fra dieselmotoren.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik saken er

 

jeg har en volvo v70 99 mod 2.5tdi

 

jeg har slakk i bærekulene begge sider, økonomi er målet her.

 

på volvo får jeg oppgitt ulike dele nummer på bærearmer på diesel og bensin,greit nok men jeg tror disse bære armene er helt like i innfesting og heltatt samme arm bare annet dele nummer,men da er prisen et faktum, at diesel armene er dyrere en bensin,

 

eksempel biltema har til 590,-. ca men disse er utsolgt i norge og svergie

 

mekonomen er 1500,- per arm

 

i usa får jeg taki 2 armer til 1000,- men de i usa er ikke oppgitt om dem passer diesel, da er om noen vet garantert at disse er like uavhengig av motor type.

 

nå har jeg fått tak på en fra biltema i fredrikstad,men det er tydlig vis den siste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik saken er

 

jeg har en volvo v70 99 mod 2.5tdi

 

jeg har slakk i bærekulene begge sider, økonomi er målet her.

 

på volvo får jeg oppgitt ulike dele nummer på bærearmer på diesel og bensin,greit nok men jeg tror disse bære armene er helt like i innfesting og heltatt samme arm bare annet dele nummer,men da er prisen et faktum, at diesel armene er dyrere en bensin,

 

eksempel biltema har til 590,-. ca men disse er utsolgt i norge og svergie

 

mekonomen er 1500,- per arm

 

i usa får jeg taki 2 armer til 1000,- men de i usa er ikke oppgitt om dem passer diesel, da er om noen vet garantert at disse er like uavhengig av motor type.

 

nå har jeg fått tak på en fra biltema i fredrikstad,men det er tydlig vis den siste

 

Disse har jeg kjøpt på Biltema for en billig penge:

 

DSCN1461.jpg

 

Jeg vet altså garantert at disse ikke er like uavhengig av motortype!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du dele nummre på disse du kjøpte på biltema?

 

Nei, dessverre. Og ikke er hjemmesiden til Biltema særlig til hjelp heller. Men jeg husker at TDI-bærearmene var 100 kr dyrere enn standardarmene eller deromkring.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår