Gå til innhold

164 motor i 144

Ranger emnet


Volvo d6

Anbefalte innlegg

Vet ikke. Vet ikke. Men det sies at snuten på 164 er 20-30? cm lengre, så er ikke umulig at du får et plassproblem uten at jeg har sett det fysisk. Fant ut det med lengde da jeg vurderte å sette 164 front på 144en jeg hadde.

 

Har sett motorromsbilder av 164 med B6304F motor og det fyller godt opp. Også må du sjekke opp med "godkjente endringer" blekka fra Volvo (ligger på nett) om hvor mye hk/nm du har lov til, og hvor mye det er i B30A/E. Er momentet som ev stopper deg. Mener det er max 180hk, og A/E er ca 130/160hk.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må isåfall bruke opp igjen en del forstillingsdeler fra 164 også. Traversen koliderer fullstendig med bunnpanna på B30'n.. Og om du får det godkjent, tviler jeg på..

 

Men, du kan jo prøve å få tak i motoren fra en Rover 3500 (V8) Den skal visstnok passe lett i 140'n, og det er å få godkjent. Mener å huske jeg har lest en plass att den V8'rn er laget av aluminium. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akselavstanden på en 164 er ca 10 cm lengre enn på 140, nettopp for å få plass til den like mye lengre motoren. Ved motorbytte må man ta hensyn til effekt, dreiemoment og maks tillatt framakselvekt. Ingen av disse får overstiges. Hva de aktuelle tallene for 140 er husker jeg ikke, men det burde la seg gjøre å finne ut.

 

Når det er sagt så må jeg minne om at 140 er en veteranbil, og den bør man holde i original stand!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det bare og bytte forstilling så går bunnpanna?

 

Neppe! Motoren er 10 cm lengre, så traversen må også flyttes framover.

 

Men hvis du ikke slår fra deg disse tankene er jeg nødt til å "hunt you down" og beslaglegge din ærverdige fjortenfire. Alternativt kjøper den hvis det er bedre :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok det er en orginal 67 automat som er gått 153 tusen. er den orginal? hvit med rødt interiør og med girspak på rattet?!!

 

Hørtes både lekkert og originalt ut. Jeg sikler etter bilder.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes både lekkert og originalt ut. Jeg sikler etter bilder.

 

Reodor...

 

noe jeg alltid lurer på, hver gang du legger inn ett innlegg...

 

hvor i HELVETTE er flåklypa...sånn...på real:):P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor...

 

noe jeg alltid lurer på, hver gang du legger inn ett innlegg...

 

hvor i HELVETTE er flåklypa...sånn...på real:):P

 

Sjuogtredvemil nordover, litt øst og oppover selvsagt. Sånn for real er det underlagt den strengeste taushet :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor...

 

noe jeg alltid lurer på, hver gang du legger inn ett innlegg...

 

hvor i HELVETTE er flåklypa...sånn...på real:):P

 

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=8&companies=&q=fl%E5klypa&imgt=MAP&id=a_10000481664&n=61.7958779272574&s=61.7850058601784&e=8.46925712798517&w=8.43685707377206&zoom=3&tool=zoom&scrollX=0&scrollY=0

 

Finnes faktisk;)

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår