SilweR Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 holder nå på å bygge meg bil, b23A. og har da noen spørsmål angående ledningsnettet, skal jeg bare fjærne alt som er av ledninger fra før av å så legge meg opp ny strøm/jord til starter, viskere, vifte og spylere, har jeg glemt noe? om jeg bør gjøre det så, fjerner jeg da rubbel og bit inkl sikringsboksen og trenger jeg startrelè eller holder det med strøm rett fra brytern? Og så over til noen enkle motorspm, jeg vil ha erstatte luftfilterboksen med et åpent filter, med det går jo en del vakum?slanger inn og ut av boksen og røret fra boksen til gassern, hva gjør jeg isåfall med de om jeg setter på filter og kan jeg sette filteret rett på gassern? Jeg tenker også på en annen kam og forgasser hva anbefales? takk på forhånd:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Fjærn alt du, og legg opp ledninger på nytt. Da får du samtidig mye bedre oversikt over ledningene dine om det skulle skje noe krøll med det elektriske på løp eller no. :-) Trenger ikke noe ekstra rele til starteren. Sitter ett eget rele på selve starteren, veitdu. :-) Ta av luftfilterboksen mens motoren er i gang. Da merker du fort om du trenger de vakumslangene eller ikke. Ikke værre enn å ta ut filteret som sitter der, og sette på powerfilteret på selve luftfilterboksen der den drar inn luft heller.. :-) Type kam og slik kommer ann på hvor mye penger du vil legge i det. Du kan jo bruke f.eks K-kam og innsug fra en k-motor + forgasser fra en Ford V6. Men, har du tenkt å legge litt mere penger i det, kan du jo alltids sette på en kvass kvalitets-trimkam og 2 doble forgassere. Ett tips er: Skaff deg trimkatalogen fra KG Trimning (Pedersens Racing har den) Der får du mye nyttige tips og triks. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 takker for svar, hva er det jeg trenger å legge opp strøm på nytt til etter at jeg fjærner det orginale nettet? bare så jeg vet helt konkret:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 start knapp coil og Starter lading /dynamo,olje trykk,vindusvisker og spyler+evt bensin pumpe og temp måler Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 start knapp coil og Starter lading /dynamo,olje trykk,vindusvisker og spyler+evt bensin pumpe og temp måler TEMP MÅLER?? stopper du om den blir varm du el? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Kan være kjekt å ha en temp. måler.. Jeg redda en bra Saab-topp en gang ved å ha temp. måler i bilen.. Hadde glemt å skru på vifta, gitt.. Hehe Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 snakker vi vanntemp måler? det hadde vært supert om noen kunne forklart meg litt grundig hvordan jeg skal legge opp lendingene, og kanskje laget en liten tegning da jeg er ganske blank på elektronikken! litt om hva som skal hit og dit, ja dere skjønner! :) så enkelt som mulig! og hva jeg trenger å handle inn av brytere.. hvor tykke ledninger bør jeg gå for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Temp og oljelampe måler er LETT å legge opp. Tempgiveren sitter midt på toppen under innsuget. Ei ledning derfra og inn til en måler som igjen har 12V og jord i seg fra før. Samme med oljelampa. Den sitter mellom oljefilter og dynamo. Spyleren legger du opp til egen bryter med 12V inn på bryteren og 12V ut til spylermotoren å fra spylermotoren og til jord. Samme med vindusviskerene. Men sett inn 12V på den raskeste hastigheten på viskerene. :b Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 joda alt dette med viskere, temp og spylere er greit.. er bare ikke helt sikker på hva jeg må legge omm for start og stopp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Du trenger bare + fra batteri til starer og dynamo, startbryter med 12V ned til startmotoren, bensin inn på forgasser. :) Har du det, starter shiten.. :b Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 men alt dette må vel gå igjenom en hovedstrømbryter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 ja, og evt tenningsbryter. (Hovedstrøm til startmotor må ikke gå gjennom en annen bryter enn hovedstrømsbryteren). Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Jepp hvis du kjører en litt påkostet motor så er d faktisk litt lurt å se etter slike ting .. any way en glo heit motor går ikke bra uansett... TEMP MÅLER?? stopper du om den blir varm du el? Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 nei, det er sant. men bc skal vel ikke være så påkostet mener nå jeg, derfor hadde jeg gitt faen i om bila mine hadde blitt varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 altså, plussen til starter og dynamoen må igjenom en hovedbryter i coupeèn, også må jeg legge opp en styrestrøm fra batt+ inn i coupe igjenom startknappen og vidre ned til startern? da er jeg jo på rett vei?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg