FLuAA Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Nå har jeg fått hentet en 1995 Vectra A 2.0i 16v, som er kjørt ca. 147.000km. Nå har jeg ingen erfaring med å skru bil, men har et par gode hjelpere rundt meg. Bilen er litt ustabil på tomgang (hopper mellom 500 og 1000rpm), og forrige eier sa det som skulle til var å bytte til en ny tomgangsregulator, noe vi skal få gjort i nærmeste framtid. Bilen virker nokså velholdt, og interiører bærer slett ikke preg av 13 års bruk. Det hadde vært rust i gulvet, men forrige eier sveiset inn ny plate, fuga og smørte på no tectyl eller hva han kalte det. Venstre bakbrems er noe rusten, og skal også byttes ut. Legger ved et par bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Turbo Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Pen Vectra :) Du vet, småstæsj gjør susen! Siter - 92' BMW E34 520i M50 24V - Er bedre å komme 10 minutter for seint, enn mange år for tidlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Lurer på om jeg kanskje skal se etter noen litt stilige 17" felger, men vil ikke ha noen alt for rånete heller. Noen anbefalinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Var ute og kjørte i den i dag, og den har lett for å dø ut på tomgang hvis jeg blir stående en stund i et kryss f.eks. Forrige eier sa det trengtes en ny tomgangsregulator og luftinntaksslangen er sprukket, og så teipet over. Denne skal også byttes ut, og så får vi se om ikke tomgangen blir bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Fin bil! Den var skummelt lik min, skulle nesten tro den også var en 95 Vectra i grønt! ^^ Er selv på utkikk etter felger, har per nå noen veldig fine 15" SMC felger, men de er i minste laget - planlegger å konvertere de til vinterhjul. Skal forøvrig lage en egen tråd om min bil, så for vi sammenligne :) Min bil er også litt morsom på tomgang, men den dør ikke - den blir dog fryktelig varm, og gir til tider noe høyt turtall på tomgang. Kan anbefale å sjekke jord til AFM, det gjorde stor forskjell på tomgang, fra fryktelig ille til absolutt brukbart. Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Fin bil! Den var skummelt lik min, skulle nesten tro den også var en 95 Vectra i grønt! ^^ Er selv på utkikk etter felger, har per nå noen veldig fine 15" SMC felger, men de er i minste laget - planlegger å konvertere de til vinterhjul. Skal forøvrig lage en egen tråd om min bil, så for vi sammenligne :) Min bil er også litt morsom på tomgang, men den dør ikke - den blir dog fryktelig varm, og gir til tider noe høyt turtall på tomgang. Kan anbefale å sjekke jord til AFM, det gjorde stor forskjell på tomgang, fra fryktelig ille til absolutt brukbart. Hmm.. hva er AFM for noe? :P I første omgang skal jeg bytte ut slangen for luftinntak, for å forsikre meg om at det ikke er noen lekkasje der, og rense denne tomgangsregulatoren. Hvis ikke den blir noe bedre av det, så er det vel å bytte den ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 AFM står for Air Flow Meter, bedre kjent som luftmassemåler på norsk. Å rense tomgangsregulatoren er sikkert ikke så dumt, fint om du tar bilder av hvor den er - for per nå har jeg ikke funnet den, har dog heller ikke leitet. Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hvis jeg finner ut av hvordan man laster opp bilder, så kan jeg alltids vise deg. Får heller linke til et jeg fant på nettet. Skal være en X20XEV maskin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hmm, nå var den motoren der helt forskjellig fra den jeg har - så det bildet der hjalp meg lite. Imageshack.com funker fint for å laste opp bilder ;) Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Prøvde å photoshope baken litt, for å se åssen det vil bli seende ut dersom jeg fjerner hengerfeste og emblemer. Slik det ser ut nå: Photoshopa etter beste evne: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Vectra| Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Vist du fjerner opel emblemet i midten vil du få 2 små hull om jeg ikke husker feil... Det emblemet manglet på gammelbilen å det var 2 små hull der (tror jeg) men ellers tror jeg dette blir bra... Siter * 98 Opel Vectra B 1.8 16V CD * 93 Opel Vectra A 1.8i CD *SOLGT* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Stig Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Yupp, du blir å få to hull der ja - derfor jeg ikke har fjernet emblemet på min bil. Siter Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Yupp, du blir å få to hull der ja - derfor jeg ikke har fjernet emblemet på min bil.Da vet jeg ikke helt om jeg gidder ta meg bryet med å fjerne emblemene. Hengerfeste vil jeg nok ta av, dersom dette ikke blir for mye stress. Btw, syns lykteglassene bak ser rett og slett horrible ut. Fins det noen custom lykter, som ikke ser ut som dem kommer rett ut fra seneste need for speed? Har sett et par custom baklykter, men alle disse har vært i en kombinasjon av helt klart glass, litt carbon og noen sprø runde lys. Kunne tenkt meg noe lignende vectra 2000 sine, altså mer rektangulære lykter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Vectra| Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Det er jo kun bak det midterste du får hull, resten er jo limt på... Siter * 98 Opel Vectra B 1.8 16V CD * 93 Opel Vectra A 1.8i CD *SOLGT* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Kan jo prøve å bare fjerne de andre emblemene, men ville helst hatt bort alle :p EDIT: Så bildene av the Stig sin bak, og har nå bestemt meg for å fjerne emblemene. Får bare håpe at jeg blir kvitt alle limrestene :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg