Gå til innhold

Hjelp, skal kjøpe Vectra 2000

Ranger emnet


Modlendingen

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått tilbud om ein Vectra 2000 91 modell. Den har ein bulk på venstre framskjerm, litt riper på panseret, og baksjermane må lakkas då forrige eiar før han eg skal kjøpe den av tok rusta på den.

 

Virkar som ein OK førstebil for ein 17 åring å flikke litt på utpå bilmekken:respect

 

Skulle få den for 15 000 viss eg bestemte meg idag, men har ingen til å vere med bort og hente den på Skreia... Typisk... Og er redd eg ikkje får ein slik sjanse igjen...

 

Men, er det noko ekstra eg bør sjå etter viss eg kjøper den??? Rust er jo vanleg, bilen er like gammel som meg :-P Men noko anna???

 

Takker for svar!!!

Opel Vectra 4x4 Turbo

Opel Senator 2.3 Turbodiesel

x Opel Omega B 2.0 16V

Opel Ascona C 1.8GT Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja nå er ikke 15k noe super pris på den her da men.

Rust i kanaler, vanger og gølv unner baksete, rust i innerskjermer bak, buer, innerskjermer forran. Takplate rundt soltak, samt inni kantene på soltak.

Ellers så er som regel 2000 hardt brukte biler, så gå godt over motor, sjekk for trykk i kjølevann samt olje der. Lekasjer på tannstang, er mye egentlig ;)

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, 15.000 er ikke så ille pris for en Vectra 2000 men, kommer jo ann på hvilken stand den er i da.

ser på autoDB at 1991 modellene ligger på 28.000 og en på 45.000!

så 15.000 er kanskje en bra pris? dersom det tekniske er i bra stand da.

 

Kanskje lurt å spørre om det er lenge siden registerreim ble skiftet. Og om vannpumpa er skifta, og toppakning, og toppdekselpakning om dem er skifta. Og sjekke om det er mye trykk i kjølevannet ja, og om det er olje i kjølevannet.

Og kanskje sjekke om det er noe kvitt i olja (kan du sjekke når du skrur av oljelokket og ser under det) dersom det er noe kvitt/grått i olja.

 

Vectra 2000 må du regne med er ganske hardt kjørt ja ;)

Det kjenner du på bilen når du prøvekjører den :p

 

Jeg syns værtfall at det er et kjempebra valg av førstebil for en 17 åring :)

 

Lykke til når du skal dra å se på den :)

Håper den er i rimelig bra stan og at du blir fornøyd.

Så er det jo bare kos å mekke litt på din egen førstebil, og skifte smådeler/slitedeler og sånt, og "stæsje" den opp litt :P

 

Håper å høre mere om åssen det går etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nok å sjekka ja, faor ta me meg listao viss eg kjeme meg ivegen :-p So ikkje me gløyme noke. Men trur da virka so dan va bra for rust, men eg ha ikkje sett på dan med eigne auge :-p

Kan høyre med han om mesteparten av det der, kjipt viss noko ryk når me evt. hentar den...

 

Menmen, takk for svar ivertfall, skal gi eit lite pip når eg veit meir

Opel Vectra 4x4 Turbo

Opel Senator 2.3 Turbodiesel

x Opel Omega B 2.0 16V

Opel Ascona C 1.8GT Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, 15.000 er ikke så ille pris for en Vectra 2000 men, kommer jo ann på hvilken stand den er i da.

ser på autoDB at 1991 modellene ligger på 28.000 og en på 45.000!

så 15.000 er kanskje en bra pris? dersom det tekniske er i bra stand da.

.

 

Den hvite på autod til 45 ja. Men blir den solgt for den prisen? ;)

En "kompis" som har den.

Har bydd 30 for den å ser ut som jeg å år den for det.

Den nevnte 2000 her til 15k på skreia kjenner jeg litt til da en anna kompis hadde den før å derfor syns jeg ikke 15k er noe knall kjøp. ;)

Men er enig i att en bra 2000 er en knall 1 bil.

Men pass på hva en kjøper. Er mye til juksa eksemplarer der ute.

Hatt 7stk 2000 sjøl, å har 2 nå så har sett mye rare eksemplarer.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite på autod til 45 ja. Men blir den solgt for den prisen? ;)

En "kompis" som har den.

Har bydd 30 for den å ser ut som jeg å år den for det.

Den nevnte 2000 her til 15k på skreia kjenner jeg litt til da en anna kompis hadde den før å derfor syns jeg ikke 15k er noe knall kjøp. ;)

Men er enig i att en bra 2000 er en knall 1 bil.

Men pass på hva en kjøper. Er mye til juksa eksemplarer der ute.

Hatt 7stk 2000 sjøl, å har 2 nå så har sett mye rare eksemplarer.

 

Ke du meinar om den da Bambo??? Ihjelkøyrd??? Gidda ikkje kjøpe ein som er ihjelkøyrd, iallfall ikkje når mamma har satt som kriterie at det berre er å sette i nøkkelen å køyre :-p

Opel Vectra 4x4 Turbo

Opel Senator 2.3 Turbodiesel

x Opel Omega B 2.0 16V

Opel Ascona C 1.8GT Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nei, han solgte den.

 

Men, nå er den til salgs igjen, for 25 000, 10 000 meir enn det eg skulle få den for!!!

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1949439

 

Må vere ganske dårleg bil, er berre 2 veker sidan han solgte den...

Opel Vectra 4x4 Turbo

Opel Senator 2.3 Turbodiesel

x Opel Omega B 2.0 16V

Opel Ascona C 1.8GT Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jeg er på samme forum som (OMC) skulle å egentlig kjøpe den her viser det seg.

Men når han skulle komme se på den måtte det utsettes da bilen stod hos en kompis å han hadde tatt med seg nøkla på gatebil treff.

Så da skulle han komme se på den Mandag når gatebil var over.

MEn så kom Mandag, å da var visst ikke fyren kommet hjem, Så da skulle han få hente den Tirsdag. Men når Tirsdag kom hadde visst fyren havnet på sykehus.. Så da hadde han ikke fått igjen nøkla..

Så da skulle han si fra når fyren kom ut igjen.

Torsdag ringer han jeg kjenner igjen for å høre. Men da er visst den bilen her blitt stjålet da..

Så her var det tydeligvis røver historie fra selger fra dag 1..

Så sjekker min bekjent opp reg nr på bilen, for å se om det akkurat har blitt levert salgs mld fra selger til noen andre den siste uka.

Å bilen stod faktisk regga på Grefsrud bil på Gjøvik. uten noe salgsmld levert fra de. hadde å blitt skrevet over på de ca 1,5mnd før..

Så her var det nok mye snusk..

 

Nye eier kan jo evnt bare prøve tjene 10 000kr da..

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår