Gå til innhold

vectra-roger

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om vectra-roger

  • Bursdag 04/22/1908

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Vectra A
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Motor (eks 1.6)
    C20NE
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    sportspotte m/dobble enderør
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Bardu

vectra-roger's Achievements

  1. joda, 15.000 er ikke så ille pris for en Vectra 2000 men, kommer jo ann på hvilken stand den er i da. ser på autoDB at 1991 modellene ligger på 28.000 og en på 45.000! så 15.000 er kanskje en bra pris? dersom det tekniske er i bra stand da. Kanskje lurt å spørre om det er lenge siden registerreim ble skiftet. Og om vannpumpa er skifta, og toppakning, og toppdekselpakning om dem er skifta. Og sjekke om det er mye trykk i kjølevannet ja, og om det er olje i kjølevannet. Og kanskje sjekke om det er noe kvitt i olja (kan du sjekke når du skrur av oljelokket og ser under det) dersom det er noe kvitt/grått i olja. Vectra 2000 må du regne med er ganske hardt kjørt ja ;) Det kjenner du på bilen når du prøvekjører den :p Jeg syns værtfall at det er et kjempebra valg av førstebil for en 17 åring :) Lykke til når du skal dra å se på den :) Håper den er i rimelig bra stan og at du blir fornøyd. Så er det jo bare kos å mekke litt på din egen førstebil, og skifte smådeler/slitedeler og sånt, og "stæsje" den opp litt :P Håper å høre mere om åssen det går etter hvert.
  2. ah hjertelig takk for tipsene, har ennå ikke knødd meg til å skifte den derre pakninga, er på tide jeg prøver nå da :D jeg kan jo komme med en rapport etter at jeg har skifta, eller evt. mens operasjonen pågår dersom jeg plages med noe :) ellers tar jeg gjerne imot flere tips dersom det er noe mer å legge til, eller evt. andre innspill ;)
  3. Har kjøpt ny toppdekselpakning til min Vectra og lurer på om noen har tips til meg? Bil: Opel Vectra 2.0i Årsmod.: 1995 Motortype: C20NE Pakning: kork En kompis nevnte at jeg måtte bruke moment-nøkkel for å skru på toppdekselet igjen? og at det skulle være ca 70-80 NM ?? Men da regner jeg med at han tenkte på toppakning og ikke toppdekselpakning?? For andre har sagt at man ikke trenger moment-nøkkel, men bare passe på å ikke skru på for hardt... Trenger jeg å bruke pakningsmasse/silikon? Hvor mye? På hver side av pakninga? Eller bare rundt på selve dekselet? Og for å få reint evt. rester etter den gamle pakninga? Har hørt at noen som har brukt meisel og skrapa bort rester, og noen som har brukt stålull og 5-56 for å få reint... og noen foreslår avfettingsvæske?? Og noen som sier at jeg IKKE må bruke sandpapir... Noen av disse forslagene som er bra å bruke, eller noen bedre forslag eller tips??
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår