ole Mg Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 passer lednings nettet til b230F fra en 90moddel rett i en 87 modell? eller er det bare litt smo jobb eller mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 er lednings nettet til b230F til 240 likt det til 740? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 nei, nettet i 240 er lettere å montere, der trenger du kun koble til lys, har ikkje prøvd det sjøl, men mangen andre som gjør det sånt. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 nei, nettet i 240 er lettere å montere, der trenger du kun koble til lys, har ikkje prøvd det sjøl, men mangen andre som gjør det sånt. feil postet? der trenger du kun koble 3 ledninger, om du legger dette inn, uten og koble vekk ditt orginale 740 nett... 240 nettet er delt, dvs. at det KUN er ledninger til motor, og alle ledninger går tilbake til styrenheten, om man ser bort fra ledninger som skal til klemme 50, og 30 og en til som jeg ikke husker i farten.. Mvh Sølve Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 skal ha det i en 244 men har både et 740 nett å et 240 nett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 skal ha det i en 244 men har både et 740 nett å et 240 nett.. Du bruker du 240 nette, da kobler du bare på nette med resten av nette i bilen med den gråe kontakta som er ved torpedoveggen. Så er det vel bare å legge opp kabel til pumpene. Det finner du mer om i den guiden fra a til f. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Fuck! tenkte på 240nett i 740 eg, der må du koble til lyså framme.. Viss du tar vekk 740 nette då vell å merka;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 duuh... slå på fantasien din og les her!! http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft-oppdatert-03-01-08-a.html her står alt du lurer på... og det du ikkje lurer på... og det du treng og vite.... så kasta du ET motoren din, og kjøp deg en FK motor...... du kan bruke turbon på ET MOTOREN VIST DEN ER I OK STAND. men vil anbefale deg en med kuule lager... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 duuh... slå på fantasien din og les her!!http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft-oppdatert-03-01-08-a.html her står alt du lurer på... og det du ikkje lurer på... og det du treng og vite.... så kasta du ET motoren din, og kjøp deg en FK motor...... du kan bruke turbon på ET MOTOREN VIST DEN ER I OK STAND. men vil anbefale deg en med kuule lager... Kaster jo ikke et motorn, er bedre å heller bare bruke motorn som den er også kjøre lh 2,4 sprut med hjerner fra fk/ft og vips så har han plutselig en ft motor med 531 topp og a kam. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 og etter ganske så få veker så har han bananer også Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 og etter ganske så få veker så har han bananer også tja.. 99% av folk med b230ft/fk kjører jo på 13c og org dyser.. Den effekten duger ikke itl å knekke et rådene uansett. OG: Om det er en 1989 b230et, så har den faktisk like sterke råder som b230ft/fk og b230F fra 1989 og nyere. Han kan jo også bytte bunndel :-) T.d. kjøpe seg en blokk i sverige for et par lapper, slenge på 531 toppen, et nyere 940t manifoil og en turbo som funker bedre enn 13c (15g, 16t, 19t?), chip til bensin og tenning, større dyser, større bensinpumpe, ny ic+++. Da kan han begynne å knekke momentstag, girkasser,clutch, diff, etc. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 trur det blir å bruke ET motoren til å begynne med bare for å hærje. men må bare finne mef FT/FK hjerne da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 tja, org. ET har eg nå most ett par ganger, da har det ligget på 0.8-0.9 i ladetrykk, så ikkje kom til meg og sei at det holder:) men ja, di tåler jo litt da, det gjør dem, viss ikkje så hadde di ikkje sittet i ein maskin, men er jo ikkje værre enn å få kjøpt FT innmat og smokke i, da har du egentligt fått deg FT, kun at det er ei ET blokk. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 tja, org. ET har eg nå most ett par ganger, da har det ligget på 0.8-0.9 i ladetrykk, så ikkje kom til meg og sei at det holder:) Det sier mer om kjørstilen din enn det sier om motoren! Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 tja, ska kje sei nåke på kjørestilen min eg, e vell ein grunn t at eg møsta lappen... men eine maskinen for når eg putra ut fra ein bensin stasjon, kjørte heilt fint, og pang i helvette og faen t så låg det olja/vatn + maaassse deler igjen i veien. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.