Gå til innhold

haster.. lednings nett til b230F?

Ranger emnet


ole Mg

Anbefalte innlegg

nei, nettet i 240 er lettere å montere, der trenger du kun koble til lys, har ikkje prøvd det sjøl, men mangen andre som gjør det sånt.

 

feil postet?

 

der trenger du kun koble 3 ledninger, om du legger dette inn, uten og koble vekk ditt orginale 740 nett...

 

240 nettet er delt, dvs. at det KUN er ledninger til motor, og alle ledninger går tilbake til styrenheten, om man ser bort fra ledninger som skal til klemme 50, og 30 og en til som jeg ikke husker i farten..

 

 

Mvh Sølve

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha det i en 244 men har både et 740 nett å et 240 nett..

Du bruker du 240 nette, da kobler du bare på nette med resten av nette i bilen med den gråe kontakta som er ved torpedoveggen. Så er det vel bare å legge opp kabel til pumpene. Det finner du mer om i den guiden fra a til f.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duuh... slå på fantasien din og les her!!

http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft-oppdatert-03-01-08-a.html

 

her står alt du lurer på... og det du ikkje lurer på... og det du treng og vite.... så kasta du ET motoren din, og kjøp deg en FK motor...... du kan bruke turbon på ET MOTOREN VIST DEN ER I OK STAND. men vil anbefale deg en med kuule lager...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duuh... slå på fantasien din og les her!!

http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft-oppdatert-03-01-08-a.html

 

her står alt du lurer på... og det du ikkje lurer på... og det du treng og vite.... så kasta du ET motoren din, og kjøp deg en FK motor...... du kan bruke turbon på ET MOTOREN VIST DEN ER I OK STAND. men vil anbefale deg en med kuule lager...

Kaster jo ikke et motorn, er bedre å heller bare bruke motorn som den er også kjøre lh 2,4 sprut med hjerner fra fk/ft og vips så har han plutselig en ft motor med 531 topp og a kam.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og etter ganske så få veker så har han bananer også

 

tja.. 99% av folk med b230ft/fk kjører jo på 13c og org dyser..

Den effekten duger ikke itl å knekke et rådene uansett.

 

OG:

Om det er en 1989 b230et, så har den faktisk like sterke råder som b230ft/fk og b230F fra 1989 og nyere.

 

Han kan jo også bytte bunndel :-)

T.d. kjøpe seg en blokk i sverige for et par lapper, slenge på 531 toppen, et nyere 940t manifoil og en turbo som funker bedre enn 13c (15g, 16t, 19t?), chip til bensin og tenning, større dyser, større bensinpumpe, ny ic+++.

 

Da kan han begynne å knekke momentstag, girkasser,clutch, diff, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, org. ET har eg nå most ett par ganger, da har det ligget på 0.8-0.9 i ladetrykk, så ikkje kom til meg og sei at det holder:)

 

men ja, di tåler jo litt da, det gjør dem, viss ikkje så hadde di ikkje sittet i ein maskin, men er jo ikkje værre enn å få kjøpt FT innmat og smokke i, da har du egentligt fått deg FT, kun at det er ei ET blokk.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, ska kje sei nåke på kjørestilen min eg, e vell ein grunn t at eg møsta lappen...

 

men eine maskinen for når eg putra ut fra ein bensin stasjon, kjørte heilt fint, og pang i helvette og faen t så låg det olja/vatn + maaassse deler igjen i veien.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår