OndSofa Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 okay. men er det noen som vet hvordan man får mer ut av steg 1+ da og bare vanig steg 1 siden turbotrykket forblir det samme. eller omtrent det samme da. står at det blir ca 1bar med chip og 1.3 er vel litt mer enn en ca. for meg virker det som 1.3 er i det meste laget for en bil der resten er originalt. Det går ikke an å få mere effekt enn hva turboen faktisk leverer til, men bytte av intercooler, fjerning av cat og sånt småtteri gjør at du vil få bedre respons. Den orginale intercooleren tåler 1.3bar helt fint. Og det er mange som har hørt om eller kjenner en som har kjørt både 1.34 og 1.4, men det er ikke å anbefale. K03'en begynner å få ett hardt liv da, og slike biler ryker gjerne blått etter noen hundre mil :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 så er jeg lur holder jeg meg på 1 til 1,1 altså Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Njeash så og si alle trimchipper lader vel 1.3 så vidt jeg vet, opp mot hvertfall. Det er i allefall grensen til hva som er forsvarlig, med mindre du har planer om å bytte snurre i nærmeste fremtid. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 nejnej. eneste som skjer i motorrommet er filter ny resirk og chip. veit ikke om et kurrant sted å chippe utenom autopower vel? Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 De fleste chipper til 1.8T gir ca 1.3 bar ladetrykk. Kjørt med dette 3-4 år går like bra enda:) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Det går ikke an å få mere effekt enn hva turboen faktisk leverer til, men bytte av intercooler, fjerning av cat og sånt småtteri gjør at du vil få bedre respons.Den orginale intercooleren tåler 1.3bar helt fint. Og det er mange som har hørt om eller kjenner en som har kjørt både 1.34 og 1.4, men det er ikke å anbefale. K03'en begynner å få ett hardt liv da, og slike biler ryker gjerne blått etter noen hundre mil :) Hva er det du våser om? Etter statistikken skal en k03 kunne levere til 195hk "på en 1.8l" Sett den samme turboen på en vr6 2.8l og lad bare 0.2bar så vil den fortsatt lever over 200hk Ja større motor krever selvfølgelig større luft mengde ved samme trykk, men tro meg den kan lage mer en 195hk, Den ebber på hva den orker men det går. Og så klart kan du tyne ut over 200hk også på en r4 1.8l turboen er bare en av mange vitale komponenter i en motor. Så til saken, om du lader 1.3 eller 1.1 er helt avhengig av chip produsenten, eller rettere sagt de som lager mappet. Jeg kjører selv med bsr sitt program og dette fungerer utmerket, ingen problemer og bare skryt :) Skal du gå for disse så be dem også hard lodde scramblern så slipper du eventuelt problemer med at chippen løsner og skaper problemer. Ang ic osv så behøver du ikke engste deg for dette det tåler en god del mer en hva du får ut av kun en chip. Lykke til Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 da blir det nok 1+ :) men hvor er nærmeste bsr forretning i forhold til oslo? og hvor har vu chippa din Drunken_M? takk for gode svar forresten :D Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strato Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Jeg måtte til Arendal. Gøteborg gadd jeg ikke. Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Ja. Arendal er det forhandler for bsr da. Men hvor lang tid tok det å chippe egentlig Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Jeg har chip fra Norsk bildelesenter, ganske sikker på det. Var chippet da den ble kjøpt. Men den måler 1.4KG på maks, det er vel rundt nesten 1.3 bar? Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Trodde bar og kg var det samme jeg. Eller tar jeg feil? Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 npz.. kg og bar er det samme :) Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Er vel ikke helt samme? Etter hva jeg har lest. Lite forskjell dog. Men littebitte forskjell. Men min makser på 1.4 hverfall:D Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 er ikke bar bare en fortegnelse for lufttrykk i kilo. men samma det. hvor lang tid bruker di på å chippe egentlig? Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 1kg betyr 1kg trykk pr kvadratcentimeter. Dvs. 1kg/cm^2 Bar er egentlig ikke en forkortelse for noe som helst, men 1 bar = 1.02kg/cm^2 Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.