Gå til innhold

chip fra autopower

Ranger emnet


Tore

Anbefalte innlegg

okay. men er det noen som vet hvordan man får mer ut av steg 1+ da og bare vanig steg 1 siden turbotrykket forblir det samme. eller omtrent det samme da. står at det blir ca 1bar med chip og 1.3 er vel litt mer enn en ca. for meg virker det som 1.3 er i det meste laget for en bil der resten er originalt.

 

Det går ikke an å få mere effekt enn hva turboen faktisk leverer til, men bytte av intercooler, fjerning av cat og sånt småtteri gjør at du vil få bedre respons.

Den orginale intercooleren tåler 1.3bar helt fint.

 

Og det er mange som har hørt om eller kjenner en som har kjørt både 1.34 og 1.4, men det er ikke å anbefale.

K03'en begynner å få ett hardt liv da, og slike biler ryker gjerne blått etter noen hundre mil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det går ikke an å få mere effekt enn hva turboen faktisk leverer til, men bytte av intercooler, fjerning av cat og sånt småtteri gjør at du vil få bedre respons.

Den orginale intercooleren tåler 1.3bar helt fint.

 

Og det er mange som har hørt om eller kjenner en som har kjørt både 1.34 og 1.4, men det er ikke å anbefale.

K03'en begynner å få ett hardt liv da, og slike biler ryker gjerne blått etter noen hundre mil :)

 

Hva er det du våser om?

 

Etter statistikken skal en k03 kunne levere til 195hk

"på en 1.8l" Sett den samme turboen på en vr6 2.8l og lad bare 0.2bar så vil den fortsatt lever over 200hk

Ja større motor krever selvfølgelig større luft mengde ved samme trykk, men tro meg den kan lage mer en 195hk, Den ebber på

hva den orker men det går.

 

Og så klart kan du tyne ut over 200hk også på en r4 1.8l

turboen er bare en av mange vitale komponenter i en motor.

 

Så til saken, om du lader 1.3 eller 1.1 er helt avhengig av chip produsenten, eller rettere sagt de som lager mappet.

Jeg kjører selv med bsr sitt program og dette fungerer utmerket,

ingen problemer og bare skryt :)

Skal du gå for disse så be dem også hard lodde scramblern så slipper du eventuelt problemer med at chippen løsner og skaper problemer.

 

Ang ic osv så behøver du ikke engste deg for dette

det tåler en god del mer en hva du får ut av kun en chip.

 

Lykke til

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår