Haansi Skrevet April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 Uff, kjenner jeg blir rimelig irritert pga det ABS-greiene. At jeg må skifte den driten er greit nok for meg, det må jo bare gjøres. Men at jeg har kjøpt og skiftet feil føler fordi VERKSTEDET ikke har godt nok diagnoseverktøy, er det som irriterer meg. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 noe som vet hvor ABS-ventilblokka sitter? Den er visst i motorrommet en plass. kan det hende at ventilen er full i drit og derfor ikke åpner seg, eller er den helt gåen hele greia? På skrapen skulle de ha 1,5k+moms for ventilblokka alene, og vil ikke engang tenke på hva den koster ny.. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 Noen som aner hvor mye kjøleveske det er til sammen? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet April 1, 2009 Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 Noen som aner hvor mye kjøleveske det er til sammen? kjøp 2 liter ublandet og fyll resten på med vann du;) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 Det gikk jo faktisk over ALL forventning :) Først heiv jeg i radiatorrensen, og lot det gå noen min i den gamle veska. Plukka av slangen øverst, og slangen nederst. Lot det renne ut begge plasser. Spylte igjennom fra tanken, og spylte inn i radiatoren oppe. Pluss at jeg spylte inn i røret som går inn i radiatoren oppe. Kom masse drit ut begge plasser. Så putta jeg på slangene igjen, og fylte på 2 liter rød longlife og fylte opp vann resten. Men nå til det overraskende: Plutselig begynte tempføleren å virke :D Den har ikke virka siden jeg kjøpte bilen. Har nok ligget noe drit på den som radiatorrensen tok. Genialt :D Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Noen som har pris på originale sideskjørt og nedre kant bak? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Noen som har pris på originale sideskjørt og nedre kant bak? 1000kr for leppa på bakfangeren. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 (endret) Sattan. Lett å få tak i disse brukt/replica? Er jo bare en plastbit ffs. Endret April 2, 2009 av Haansi Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Sattan. Lett å få tak i disse brukt/repilica? Tviler, kan jo høre med huggerier da. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Jepp, skal på hugger'n etterpå. Skal se etter originale sideskjørt, leppa til bakfangeren, og tempføleren. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Bra det funket da! Tempfølerne er dodgy på disse bilene, min har 3 følere i historikken.. Håper du passet på å bruke en radiatorrens som ikke er så aggressiv da, gamle radiatorer tåler ikke alltid så mye. Husket du å la bilen kjøre med kun vann i lukket system for å skylle etterpå? Aller helst to ganger! Og husket du å lufte det ut skikkelig? :) Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 jeg lot den ikke kjøre på vann nei, men skylte godt igjennom hele systemet + radiator leeenge. Både ovenifra og nedenifra, Så tror jeg fikk spylt ut veldig godt. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Jepp, det høres bra ut! Men det legger seg jo inni blokken også da, var det jeg tenkte på. I små mengder er det kanskje ikke så veldig farlig men.. de sier jo at max 5-10 minutter med radiatorrens før det kan bli skadelig. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Tror ikke jeg kjørte mer enn 5-7min. Og det var på tomgang :) Og jeg spylte igjennom det røret som går inn mot blokken. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Så du spylte igjennom hele veien? Termostaten er jo lukket når anlegget er åpent, men den ligger vel nede med vannpumpen på disse bilene, den..? Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg