Gå til innhold

Leie bil?

Ranger emnet


loft89

Anbefalte innlegg

Hei, som lærling har jeg ikke råd til ny bil, og det å koste på min toyota carina er verken verd tid eller penger som dere skjønner.

Kjenner ingen som har sportsbil og har utrolig lyst å kjøre en.

 

Noen som vet om bilutleie som leier ut mer eller mindre sporstlige biler? Trenger ikke snakke om ferrari her, mini cooper S f.eks o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er yngre enn 25, så kan det bli vanskelig å få lånt bil. Sportsbiler har somregel en 30årsgrense. Du kan jo sjekke med dine lokale utleiestasjoner for å se hva de har inne av biler. Varierer veldig fra stasjon til stasjon

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan gjøre sånn som halvparten av folka gjør på finn.no.

 

Sier dem er interesert i en bil, kommer å kjører den så hardt at du sitter vedsidenav å gråter.

Så hører du aldri ifradem igjen.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må vell være viss alder for å prøvekjøre biler hos forhandlere også?

 

Det kommer ann på øyet som ser. Tror ikke de har noen aldersgrense, men enkelte kan vel være litt mer pirkete enn andre

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt men er ganske kjedelige litt for ordinære ford mondoer og opel astra om du skjønner.

 

man må vell være viss alder for å prøvekjøre biler hos forhandlere også?

 

Nei, sålenge du har lappen så lar dem deg gjerne kjøre. Men da må du jo vise interesse for bilen.

 

Jeg synes det er galt å være "Testpilot", late som du skal kjøpe en bil bare for å prøve den litt.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bilbutikkene ser mye på hvem som kommer inn i butikken og skal prøve.

En kompis av en god kompis av meg skulle dra å prøvekjøre en eldre bil uten noe form for stor motor eller høy prisklasse, han fikk fort et raskt nei, da han var kledd mindre pent (skittent, joggebukse osv.), og oppførte seg mindre bra. Han var da 20 år gammel.

 

Kompisen min og jeg skulle dra å prøvekjøre en nyere Saab med turbo, og fikk et Ja med en gang, dette muligens pga. en bra holdning,samt pene og rene klær.

Han var altså 18 år gammel.

Samme selger, samme butikk.

 

Tror mye handler om holdning, og utseende på klær/hår.

Det er nok ikke samme prinsipp på alle bilbutikker, men hadde jeg skulle lånt ut en bil, så tror jeg at jeg ville vært strengere med en person som ikke har bra holdning, enn med en kar uten så bra holdning.

 

Så tror nok at det skal gå bra om du kommer i en nyere bil (bruk familiebilen, eller noe sånt om du ikke har nyere bil selv), kle deg pent, og ha en holdning som viser at du er skikkelig, og vil ha bilen! :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår