Gå til innhold

Kicker Solo-Baric L7 10" 2x2ohm i 2 ohm?

Ranger emnet


PoTheFo

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om jeg i det hele tatt får kjørt den i 2 ohm? blir helt fjern av alt det med seriekobling og parallell kobling det står i boka. Men det står ingen løsning for å få dem i 2ohm?

er det bare og koble + - fra hver spole til forsterkeren?

 

eller blir det det samme som å parallel koble?

Hertz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forsterker har du ?

Om du har en 2-kanals forsterker kan du koble spolene på elementet ditt i serie og brokoble på forsterkeren om du skjønne ?

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står maks amplifier power 600w og den jeg har leverer 1000w i 1ohm, blir ikke det for mye? an den bli svidd? har satt den på 4 ohm nå, betydelig mindre trykk.

 

Er det no farlig for elementet og kjøre det på en 1000watts forsterker i 1 ohm?

 

edit: 1 sub ja

Hertz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å ha ein kraftig forsterker enn ein som er for svak. Volumet er selfølgeligt lågare i 4ohm enn i 1ohm, men dette justerer du på volumkontrollen (gain) på forsterkeren. Du justerer volumet slik at subben blir intergrert med resten av høgtalerene.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en lite kicker "reisekasse" vis jeg ska på turer osv.

Bare slapp av Hertzen blir baki til jeg drar!

 

Men det jeg reagerte på var, at det sto maks 600wrms på pakken til suben..så det går greit og spille den på 1000w i 1 ohm? eller er det skadelig? ved normalt bruk selvfølgelig, men liker jo og spille litt høyt

Hertz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår