Gå til innhold

Rockford T1 subber

Ranger emnet


OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

ikke brudd nei, eller jo på en måte d, hele spolene er brendt vekk på begge elementa på begge spolene :(

 

Hele spolen brent vekk?? da må det jo ha vært brann i elementene, så da er det jo ikke noe igjen av dem... Du vet hvor mye tråd det er i en sånn spole eller?? når en spole brenner, så ryker den, og da som regel bare på ett sted ;)

Har du åpnet elementet? siden du sier hele spolen er brent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele spolen brent vekk?? da må det jo ha vært brann i elementene, så da er det jo ikke noe igjen av dem... Du vet hvor mye tråd det er i en sånn spole eller?? når en spole brenner, så ryker den, og da som regel bare på ett sted ;)

Har du åpnet elementet? siden du sier hele spolen er brent...

 

Ja er brent vekk. på den ene elementet. har 2 stk og klarer å se viklingene på den ene, men på det ander er de borte vekk og det var faktisk røyk i bagasjerommet og det lokta skit ;-) og elementet er knallhardt. klarer ikke rikke membranen i det hele tatt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er brent vekk. på den ene elementet. har 2 stk og klarer å se viklingene på den ene, men på det ander er de borte vekk og det var faktisk røyk i bagasjerommet og det lokta skit ;-) og elementet er knallhardt. klarer ikke rikke membranen i det hele tatt =)

 

hiv hele elementet. brent fast. tjener ingenting i å reparere! taper heller..

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis et element er riktig konstruert så vil hele spolen ha tilsvarende lik kjøling og dermed hele spolen bli tilsvarende varm. T1 subben er et element som koster over 2k pr stk så her er det helt klart mulig å rekone. Desverre så er prisen på rekoning for høy til at det lar seg gjøre, men hvis du måler ytre og indre diameter på spolegap, og høyde opp fra spolegap til der hvor spider og suround er festet, samt diameter der hvor de er festet, så er det mulig jeg har liggende deler fra andre elementer du vil kunne bruke og du dermed kan få en overkommelig pris verdt forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp går for nye element, men trenger litt hjelp ;-)

 

Var disse elementa jeg hadde vartfall. 2 stk RF T110D4.

http://www.rockfordfosgate.com/produ...en_US&p_status=

ble litt for tøff og koblet dem i 1 ohm og det ble rett å slett for mye power for dem. så nå skal jeg ha nye...

 

Har sett på Alpine Type R SWR-1022D. 2 stk av dem me to spoler på 2ohm. http://www.alpine-europe.com/index.p...swr-1042d&L=14

Lurer da for det første på om når jeg kobler dem med 2ohms last og jeg da får ut 500w rms eller om det da blir 1000 siden det er 2 element??

 

Har også kassen jeg hadde på RF elementa som var en lukka kasse på 37l..

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli....cgi?id=931909 &cart_id=

Fant i databladet til alpine subbene at anbefalt kasse var 18,4l og åpen kasse på 36,4 liter. Da kan jeg vell bare bosse ett hull i kassen og sette i ett bassrefleksrør og ha fin kasse til disse?

 

Og til slutt så har jeg en RF monoblokk som skal drive dem.

http://www.wired-up909.com/Power%201501db.htm

 

Ser at denne slipper ut 1500w rms i 2ohm (hvis jeg har lest riktig) men da på maksimalt slipper den vell ut merr enn subbene klarer og da vill vell elementa ryke akkorat slik som RF elementa eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår