Sikaflex Skrevet Juli 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 Hei har en audi a4 1,8 97model. har en tikke lyd fra motoren som kjem og fer. noen som har peiling på ka det kan være? sliter også med at motoren går ujamt på tomgang.' Mvh Dan Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 har lest av feil koder på motor 18010 16500 01120 17967 17972 17978 Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Kjedestrammeren til kamakslene eller oljepumpa. Du sjekker først oljetrykket, hvis det er normalt er det kjedestrammeren som må byttes. Koster ca. 8000 på merkeverksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Om det er en 'tikktikktikk' lyd så kan det hende ECU, kjører en test på komponenter i systemet, N80ventil, N75 osv. N80 ventilen lager en tikkelyd som høres litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Kjedestrammeren til kamakslene eller oljepumpa. Du sjekker først oljetrykket, hvis det er normalt er det kjedestrammeren som må byttes. Koster ca. 8000 på merkeverksted. er ikkje det veldig merkeli att olje pumpa skall være sliten etter 160000km da? er de dårli kvalitet. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Om det er en 'tikktikktikk' lyd så kan det hende ECU, kjører en test på komponenter i systemet, N80ventil, N75 osv.N80 ventilen lager en tikkelyd som høres litt. er en lyd som hørest godt på avstand på 25 meter. er en høy lyd. som kjem og fer. fer også når man gir litt gass Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Kjedestrammeren gir hvertfall en veldig høy tikkelyd, som kommer og går, gjerne når bilen har stått på tomgang en stund. Siden bilen din har gått så lite, så vil jeg tro at det er kjedestrammeren som er gåen og ikke oljepumpa. Hadde akkurat det samme på min bil når den hadde gått ca. 140 000. Var veldig vanskelig å finne problemet siden den ALDRI tikka når jeg skulle bort på verksted å vise den. Men snakka med en Audi mekaniker og han sa at det mest sansynlig er kjedestrammeren som er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Kjedestrammeren gir hvertfall en veldig høy tikkelyd, som kommer og går, gjerne når bilen har stått på tomgang en stund. Siden bilen din har gått så lite, så vil jeg tro at det er kjedestrammeren som er gåen og ikke oljepumpa. Hadde akkurat det samme på min bil når den hadde gått ca. 140 000. Var veldig vanskelig å finne problemet siden den ALDRI tikka når jeg skulle bort på verksted å vise den. Men snakka med en Audi mekaniker og han sa at det mest sansynlig er kjedestrammeren som er gåen. vanskeli å skifte di selv? Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg