Gå til innhold

Bytte bilstereo i en Citröen Xantia 1998 mod

Ranger emnet


kjelltore

Anbefalte innlegg

Da, har vi bilder.

 

På rattet:

DSCF2114.JPG

DSCF2115.JPG

 

Selve bilstereoen

DSCF2116.JPG

 

 

Bak panelet

DSCF2117.JPG

 

 

Et lite close-up

DSCF2122.JPG

 

Hva tror dere?

Jeg har samme spilleren i min bil, og jeg sliter litt med å finne ut åssen den fungerer når jeg spiller CD. Trykte litt på de pilene, men da begynte den å gå på sånn random shuffle mode, og spilte kun ca. 10 sek av hver sang osv. Hvordan skal den betjenes? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Jeg har da snakket med Bilradiospesialisten på Nardo i Trondheim. Var en erfaren selger der som mente at jeg hadde litt av en utfording da Citröen og noen andre merker ikke følger standarden for hvordan signaleringen fra stringen på rattet fungerer. Og, han nevnte også at Citröen har endret "sin" standard både over tid og på modeller, slik at det kan bli en liten skattejakt å finne frem til en bilradio og et mellomstykke (mellomkobling) mellom bilradioen og styringen.

 

Han sa også at Philips (en slik spiller jeg har i dag) slutter å lage spillere for en god stund siden, slik at min store vise plan om å erstatte denne Philips spilleren med en annen Philips spiller må forkastes.

 

Så, finnes det noen der ute som har en Citröen Xantia (helst 1998 mod) som har byttet bilradioen og erstatte den med et mellomstykke og som har et fungerene grensesnitt til radioen på rattet? Da tenker jeg ikke på noe fancy-råne-anlegg, men en helt enkel bilradio med radio og cd, og evt mulighet for MP3 avspilling.

 

Hilsen,

kjell tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa også at Philips (en slik spiller jeg har i dag) slutter å lage spillere for en god stund siden, slik at min store vise plan om å erstatte denne Philips spilleren med en annen Philips spiller må forkastes.
Som nevnt tidligere, Philips har blitt til VDO Dayton, og enkelte spillere derfra kan benyttes om det sitter et ratt-interface fra Philips bak den spilleren du har. Leser du egentlig svarene du får i denne tråden? :)

 

Ellers er det, også som nevnt tidligere i tråden, intet problem å sette dit en Alpine-, Pioneer-, Becker-, JVC-spiller for å nevne noen merker, med ratt-interface for Xantia, men det blir rundt 500,- til 1500,- for interface'et alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har da snakket med Bilradiospesialisten på Nardo i Trondheim. Var en erfaren selger der som mente at jeg hadde litt av en utfording da Citröen og noen andre merker ikke følger standarden for hvordan signaleringen fra stringen på rattet fungerer. Og, han nevnte også at Citröen har endret "sin" standard både over tid og på modeller, slik at det kan bli en liten skattejakt å finne frem til en bilradio og et mellomstykke (mellomkobling) mellom bilradioen og styringen.

 

Han sa også at Philips (en slik spiller jeg har i dag) slutter å lage spillere for en god stund siden, slik at min store vise plan om å erstatte denne Philips spilleren med en annen Philips spiller må forkastes.

 

Så, finnes det noen der ute som har en Citröen Xantia (helst 1998 mod) som har byttet bilradioen og erstatte den med et mellomstykke og som har et fungerene grensesnitt til radioen på rattet? Da tenker jeg ikke på noe fancy-råne-anlegg, men en helt enkel bilradio med radio og cd, og evt mulighet for MP3 avspilling.

 

Hilsen,

kjell tore.

 

Jeg har en Xantia 2000mod, den har samme rattsystem som deg.

 

Og det er faktisk feil som du fikk beskjed i Trondheim, det Transmedia sier er riktig.

 

Det er ikke spesial og egene systemer i Xantia. Det systemet er bare tillpasset den radioen som var orginal i bilene. På lik linje som alle andre bilmerker gjør.

 

I min bil, så gikk multifunskjons rattet i stykker, gjordings feil. Så jeg kan ikke bruke dette uansett.

 

Det betyr att jeg slipper å bry meg så mye om dette.

 

Men som Transmedia sier, VDO skal du kunne sette rett inn, siden du har Philips fra før. Forbehold om att forrige eier har brukt overgangs kontakter slik Transmedia sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår