Gå til innhold

Kjøpt nye skilter til bilen.. Er dette riktig da?

Ranger emnet


KristianG

Anbefalte innlegg

Heihei, kjøpte meg nye skilter på onsdag. Eller, rettere sagt, jeg betalte skiltene da. Betalte til og med før halv tolv, så jeg var sikker på å få de på fredag. (to dager de opererer med sa de per telefon), uansett, på mandag klokken 15:10 tikket det inn en melding der det sto at skiltene var kommet. Juhoi, tenkte jeg, men der jeg bestilte de stenger det jo 14:30....

 

Jaja, får vel hente de i dag da, og til min store forbauselse, har jeg ikke fått det jeg har bestilt.. Dama kryssa av for at jeg skulle ha nye skilter uten blå strek og N. Jeg lar bildene tale for seg..

 

skilt2.jpg

skilt4.jpg

skilt1.jpg

 

Hva mener dere? Er dette akseptabelt? Jeg bestilte en vare som ikke skulle inneholde N og blå strek, er det da godt nok å ha på tape? Når jeg skal betale noe neste gang, skal jeg da dra frem en 50-lapp og tegne en 0 til på den, slik at det blir en 500-lapp?

 

For, det finnes da vel nye typen skilt der registreringsnummere faktisk har lik avstand på høyre og venstre side i forhold til ytterkantene??? På mine skilt er det nemlig en avstand fra den sorte kanten rundt og inn til U-en 76mm, men fra det siste tallet er det 24mm til ytterkanten.

Forholdet mellom avstanden på topp og bunn er noe bedre, der er det bare ca 4mm forskjell, noe jeg ser på som akseptabelt.

 

Setter pris på svar, men om du skal svare, vær helt sikker, orker ikke drite meg ut på biltilsynet i morgen.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flagget er jo der fortsatt? Det er jo det som er kjernen for problemet. Jeg har bestilt skilter uten flagg. Flagget blir ikke mer borte fordi om man tar på tape. Er du fornøyd om jeg bulker bilen din, og har på gaffatape og sier: "Nå er bulken borte!:)"..?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er som han over meg skriver, i fjor var det uten teip.. :S

bestilte nye skilt på denna tida i fjor.. da fikk jeg helt fine skilt uten teip over denna blå N'n, og skiltnr var sentrert.

 

bestile igjen for noen uker siden og da fikk jeg med teip over... men nummeret var fortsatt sentrert. så spiller forsåvidt ingen rolle om teipen sitter der for min del, bare det er sentrert og uten N! :p

ditt er jo ikke sentrert, sååå jeg ville ha gått tilbake jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle rare traader.. Hehe.

Saa da noen saanne med teip over da de kom og. Sikkert forskjellig praksis fra en trafikkstasjon til en annen.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert en koselig tur tilbake til biltilsynet.

De er der for å hjelpe deg vettu! :P

 

Ut av egene erfaringer så er ca 95% av de som jobber i biltilsynet ikke klar over at dem jobber i et service yrke...

 

Kan tipse deg om en veldig hjelpsom dame på Elverum om du vil ha ting gjort da, jeg står der gjerne med 4-5 lapper bare for å få henne til å se på saken for hu gir seg jo virkelig ikke før det er løst! :D

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår