Glennern Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Jeg har Kickerkasse med 2*12 på 1600W, og har en Infinity Forsterker som yter 1600W.. Så det jeg lurer på er om dette klarer og spille skikkelig igjennom en Mercedes 124-sedan(?) siden det er slik bil jeg har tenkt og kjøpe meg. Vet de bilene er veldig vanskelige og spille igjennom, så lurer på om jeg må bytte ut kassa til noe litt heftigere, eller om denne klarer og spille igjennom, slik at jeg får skikkelig GOD og småheftig bass i bilen? Noen som har erfaringer o.l ang dette?:) Takk for svar:) Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halseth Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 jeg har hatt en w124. det jeg gjorde var å lage bassrør ifra kassen og igjennom hattehyllen,da vart det greit inne i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--Vegard-- Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 kjøp deg en kondensator så holder nok det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 kjøp deg en kondensator så holder nok det Hva i allverden skal han med det???? Han har absolutt ingen bruk for kondensator... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 joooda, mye høyere bass med kondensator >_< Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halseth Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 joooda, mye høyere bass med kondensator >_< ja, ca 10db høyere:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--Vegard-- Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Hva i allverden skal han med det????Han har absolutt ingen bruk for kondensator... det holder jo fint med 2*12 kickere og regner med at han skal guffe det opp på max mesteparten av tia, så for å sleppe blinkinga i lysa ol. så kjøp en kondensator så holder det fint har du hørt forskjell på ett bra anlegg med og uten kondensator Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 aldri hørt forskjell på anlegg med eller uten kondensator nei.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 det holder jo fint med 2*12 kickere og regner med at han skal guffe det opp på max mesteparten av tia, så for å sleppe blinkinga i lysa ol. så kjøp en kondensator så holder det fintProblemstillingen her er at det er en W124... skal garantere en kondensator ikke hjelper til mye annet her enn å vise antall volt. Først må dypbassen inn i kupéen, så kan vi ta en ny tråd om kondensatorens fortreffeligheter. ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 hehe, bra svar :D Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennern Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 jeg har hatt en w124. det jeg gjorde var å lage bassrør ifra kassen og igjennom hattehyllen,da vart det greit inne i bilen. Men, har jo bassrør ut av kassa på sia? Da blir vell det litt feil med ett til inn i bilen?:S Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennern Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 sleppe blinkinga i lysa ol. så kjøp en kondensator så holder det fint.. Om det blinker i lysa, gjør jo ikke noe..(?) Har muligens tenkt på ett batteri til i bagasjen:P Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Nja, sikt på en båndpasskasse (helt inne lukket kasse), avhengig av avstemming og antall elementer kan man legge opp flere rør til hattehylla, hver med sitt lille frekvensområde for å si det enkelt. Om de Kicker-elementene egner seg for dette, vet jeg ikke... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennern Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Nja, sikt på en båndpasskasse (helt inne lukket kasse), avhengig av avstemming og antall elementer kan man legge opp flere rør til hattehylla, hver med sitt lille frekvensområde for å si det enkelt. Om de Kicker-elementene egner seg for dette, vet jeg ikke... Okey, skjønner! Takk for svar:) Siter - Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt) - Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 En enkel løsning om du har en ferdig kasse kan være å fjerne "medisinluka" og erstatte denne med f.eks høytaler filt eller netting :) Da vil du få endel mer bass inn i bilen ;) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg