Gå til innhold

første gangsbygg i 97 celica

Ranger emnet


mikki1211

Anbefalte innlegg

jeg holder for tiden på med et bilstereo prosjekt i garasjen som jeg har lyst til og dele med dere på bilforumet.

 

bilen jeg bygger i er en sølvfargede toyota celica 1997 mod, som ble hentet fra tyskland i høstferien i fjor. jeg kjørte opp den 2april og siden da har jeg tilbrakt mye av min tid i garasjen.

noen bilder av bilen:

 

 

HPIM1382-1.jpg

HPIM1381-1.jpg

 

 

 

 

 

planen fremover eller planen da jeg startet var bare å bygge og gjøre litt mere ut av anlegget enn bare å slenge inn ei kasse og bli ferdig liksom. og når jeg started hadde jeg liksom ikke noen planer, jeg bygger etterhvert som jeg går, vhis jeg finner ut at jeg vil ha en sånn "ting" ja så lager en den "tingen og ser hvordan det blir. kassene og plassering av subbene var noe jeg bare plutselig tenkte på...det samme gjelder resten.

 

 

jeg vet jeg skulla ha tatt bilder og laget enn sånn tråd tidligere men d bare ble ikke sånn...

 

 

 

 

 

 

HPIM1479.jpg

HPIM1478.jpg

HPIM1480.jpg

 

 

siden jeg tok disse bildene har jeg kommet ganske langt og forandret en god del.

 

lita luke hvor jeg skal ha verktøy og sånt. (litt verktøy på luringen er alltid lurt å ha, "you never know when you need it")

 

 

HPIM1516.jpg

HPIM1517.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glømte å legge til de siste bildene mine men her er de.

 

hvis dere lurer på hva de 2 runde hullene er til så er de til en volt-meter og et amp-meter skal lage et til en decibel-meter hvis jeg får tak i et som jeg synes ser bra ut.

de svarte strekene som er tegnet på platen er hvor forsterkerne skal stå. og alt blir trukket i svart stoff.

 

HPIM1524.jpg

HPIM1523.jpg

HPIM1522.jpg

HPIM1521.jpg

 

så hvordan synes dere om plassen der forsterkerne skal sitte, jeg ble litt usikker på det akkurat no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iztrix= fulgte denne guiden jeg og glassfiber er faktisk ganske enkelt..litt dyrt da men...

http://www.gadrivers.net/~dwicker/fiberglass.html

 

åja skal nok bli gjort pent og ordentlig dette her ja, slengte inn ei kasse med 2x 12" med engang jeg kjøpte anlegget men det ble så stygt...

 

eneste jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det med forsterkerne..det som jeg har laga no passer liksom ikke bare inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå nærmer prosjekt mitt seg slutt fasen.

 

har trokket alle delene i svart ull-stoff, og den grønne malinga på kassene er bare sånn jeg hadde liggende, sånn at de lukter noe mindre.

 

hvis jeg blir fornøyd så har jeg det elektriske og å trekke opp de 2 store basskassene.

 

transmedia: innboxen din er foresten full så får ikke til og svar...

 

HPIM1526.jpg

HPIM1527.jpg

HPIM1528.jpg

HPIM1529.jpg

HPIM1530.jpg

HPIM1531.jpg

HPIM1532.jpg

HPIM1533.jpg

HPIM1534.jpg

HPIM1535.jpg

M.V står forresten for navnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! Ser veldig bra ut dette. Du har grunnmuren, nå er det bare å få det til å se pent ut!

 

Anbefaler å gi kassene dine et par lag med glassfibersparkel, og finsparkel. Dette fåes kjøpt hos din nærmeste Biltema. Veit bensinstasjoner selger små tuber med glassfibersparkel også.

 

 

Deretter når kassene er ganske smoothe å kjenne på, trekker du hele stasen med høyttalerstoff eller vinyl. Det er så MYE bedre enn å lakkere, da det er mye enklere. Når du skal lakkere, og få det til å se pent ut er det desverre mye pussing før det gode resultatet. Er en del pussing med trekking også, men ikke så mye.

 

 

Anbefaler deg å bruke materialer som MDF til å bygge plater med. MDF er et kjempemessig materiale, som er solid som fy.

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de skal bli trekt med svart stoff...det var bestemt fra første stund. (faktisk det eneste som var bestemt da) og hvis du ser på noen av de første bildene mine så ser du en god del rosa sparkel så disse to kassene ser VELDIG like ut.

 

kassene står ute til så etter-herding no..stått det i hele natt så vi får se om jeg kan begynne og trekke de idag.

 

brukte ikke MDF men sånne andre plater som var like gode, husker ikke hva det heter, siden vi hadde en god del sånne liggende hjemme. slipper jeg å kjøpe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikveld fikk jeg gjort en god del, det ble en god del forandringer i forhold til planene mine også som dere sikkert skjer.

 

HPIM1537.jpg

HPIM1538.jpg

HPIM1541.jpg

 

 

 

hvordan synes dere kassene ble når de var ble trekt inn i det svarte stoffet?

 

og her ser dere modifikasjonene som jeg har gjort...fikk plutselig lyst til å legge parkett i gulvett så gjorde, og er ikke helt sikker på om jeg skal beholde den der luka som je glaga eller hva jeg skal gjøre.

 

p.s trur det er noen flekekr på linsa til kameraet mitt...

 

hvordan synes dere det blir?

 

 

 

 

HPIM1546.jpg

HPIM1547.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

etter en lang sommerferien / opptatt m andre ting skal jeg fortsette med bilsteroen min, skal ta å trekke om kassene i et anna stoff, og gjør om hvordan forterkerne mine sitter, why...har lyst.

 

 

 

men du (naginata) er den 5 som har sagt "skal du ha parkett i bila" så hva er feil med det? ser d ikke bra ut? stygt?...etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår