amuno Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Blir det noen oppdateringer om tilpassing av SC14 kompressoren? Veldig interessant prosjekt forresten, som du har fått bra til! :) Siter * Fiat Uno Turbo 1.4l MK2 1992 *SOLGT* * Toyota Corolla GTi AE92 1988 *DØD* * Toyota Corolla XLi 1992 *SOLGT* * Honda CRX 1989 *SOLGT* * Toyota Corolla AE86 Levin 1984 Super Charger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pere89 Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Fett prosjekt! Har planer om å lempe neddi gze motor men må få tak i en bruksbil som jeg kan ha i mellomtia og et sted å drive! Håper du fortsetter og oppdatere tråden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Morsomt prosjekt dette her! Men, jeg bare lurer på en liten ting da.. Hvordan er det med godkjenning på denne ombyggingen? Har planer om "en smule" sprekere motor i min egen bil, men jeg har en 1.6XL, så jeg slipper så veldig mye ombygging av motorfester.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Da har jeg kommet i gang med kompressorbyttet. Her har jeg demontert kompressoren. Gikk fint uten vanskligheter. Her er kompressorene ved siden av verandre. Dette er luftinnsuget etter spjellet. Jeg måtte kutte vekk det ene festet og litt til for at kompressoren skulle passe. Ellers kom den inntil innsuget Her har jeg kuttet vekk det andre greiene som var orginalt på SC14 blåsern. På neste bilde vil du se hvorfor..! Dette er altså ut fra kompressoren. Her var det mulig å snu plata oppned. Slik at intercoolerrøra går under motoren istede for over. Noe som jeg har. Så slapp jeg og laga en ny plate fordi den var noe dritt og lage på den forige. SC12 og SC14 blåsern har forsjellige reimhjul. SC14 har litt tykkere hjul og bredere spor. Så dette må jeg bytte over. Har ikke blitt ferdig helt ennå siden jeg klare og knekke en liten del :( Men det ordner seg :) Dette er reimhjulet med magnetinstaget. Er noe skruer g slikt også.. Dette er baksiden av dekselet der hvor oljen er. Tenkte jeg kunne rengjøre litt føre jeg monterer den. Mere bilder kommer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Morsomt prosjekt dette her!Men, jeg bare lurer på en liten ting da.. Hvordan er det med godkjenning på denne ombyggingen? Har planer om "en smule" sprekere motor i min egen bil, men jeg har en 1.6XL, så jeg slipper så veldig mye ombygging av motorfester.. Det er jo noe dritt med godkjenning da. Men skal nok skaffe en person som tar imot bestikkelser :) Er greit med AE92 modellen da du slepper motorfestedriten. Men regner med du må ordne litt på brua under. Men er det en XL eller XLi du har. Fordi XL er forgasser og der er motorfestet på samme sted som min.. Kult at folk gidder og følge med :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amuno Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Flotte bilder! Hvilken del brakk du, og når kommer den nye delen? Når blir du ferdig med den spesielle dashen? :D Mvh. Eirik :) Siter * Fiat Uno Turbo 1.4l MK2 1992 *SOLGT* * Toyota Corolla GTi AE92 1988 *DØD* * Toyota Corolla XLi 1992 *SOLGT* * Honda CRX 1989 *SOLGT* * Toyota Corolla AE86 Levin 1984 Super Charger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 ser bra ut detta ;) kunne vært morsomt og prøvd den ene kompressoren på en 20v ! ;) Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Brodern hadde en slik Corolla GT-i sak, gikk bra husker jeg og med frisk lyd i toppregisteret. Morsom maskin sånn totalt sett og ikke mange som hadde maken :) Med kompressor blir det jo knall! Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pere89 Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Artig! Fortsett og oppdater oss! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 hel knalt prosjekt ,hvor mange hk har du nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Delen jeg knakk er til en del igjen av kulelageret. Den har blit prof. sveiset. Har monter reimhjulet på kompressoren. Men har vært litt lat i det siste så har ikke gjort noe mer :) Leste om SC12 og SC14 på nettet. SC14 is a better supercharger to pick if you want a little more power than the SC12 can provide – we guess that around 170kW would be a safe limit. Så rundt 230hk kansje :D Men hadde med SC12 kompressoren rundt 180hk, går bra det altså med en bil som veier litt over tonnet :) Link til siden http://www.autospeed.com.au/cms/A_110294/article.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Kan foresten si (vis ikke jeg har sagt det) at bilen har ettermontert servo. Siden motoren har servopumpe tok jeg sjangsen på at dette vill fungere. Det gjorde det også. Det er jo ingen av disse bilene som har servo orginalt. Servostaget hentet jeg fra en Corolla XLi 2000mod stasjonsvogn fra huggern. Det passet rett inn i orginalfestene. Altså en slik en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Har kommet litt lenger. Byttet like greit innsuget. Hadde en 4A-GE delmotor sående. Har hørt at du kan tjene litt på det innsuget kontra 4A-GZE innsuget. Her er de hverfall vedsidenav hverandre. (Det har blitt lakkert) Måtte lage en slags pakning av 3mmm aluminium pga 4A-GZE motoren min er smallport og 4A-GE Redtop er largport Har også fjerna T-Visen og fresa spor mellom røra for mest luftgjennomstrømming. Slik ser det altså ut med pakingen. Da ser du forsjellen. Kompressoren derimot var ikke mulig å få ned samme veien som den kom opp etter innsugsbyttet. Da måtte jeg skru av forstillinga å tree den opp. Det gikk akkurat det! Her er den eneste modifikasjonen jeg måtte gjøre for å få den til å passe. 2skiver! Pga innsugsbytte og større kompressor, må denne ligge vannrett istede for oppreist. Reima som ble monter er på 106cm. Reger med at reimen holder kompressoren på plass slik at den ikke faller bakover :) Slik ser det altså ut nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Kan foresten si at kompressoren bråker ganske bra. Film: http://www.youtube.com/watch?v=EYmezE3prcQ Ja, da har det av en eller annen grunn seg slik at filmen ikker finnes lenger via linken.. Så hvis det er noen som har interesse av å høre på bråket. Så må dere søke på følgende på youtube.. Corolla Supercharger-Sound SC14 Første treffet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Når du freste opp innsugsmanifolden, fikk du en bred butt kant da (det ser sånn ut)? Vil ikke dette gi endel turbulens som kan redusere flowraten? Er det ikke bedre å ende med en smal V (som bakkant på en flyvinge). Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.