Gå til innhold

Økern´s Corrado

Ranger emnet


Oekern

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får prøve det som jeg gjorde.

Egentlig hadde det greid seg med å stikke et lite hull i slangen på toppen, ved varmeregistret.

Slik er det på audi.

Du løsner på slangen, drar den nesten av, og blottlegger hullet. Vips, lufting.

Menmen...Problemet var iallefall luft i apparatet mitt.

Siden har bilen ikke kokt.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve det som jeg gjorde.

Egentlig hadde det greid seg med å stikke et lite hull i slangen på toppen, ved varmeregistret.

Slik er det på audi.

Du løsner på slangen, drar den nesten av, og blottlegger hullet. Vips, lufting.

Menmen...Problemet var iallefall luft i apparatet mitt.

Siden har bilen ikke kokt.

 

Yepp, skal prøve dette.

Kommer til og gjøre som du, og koble på en ekstra slange mellom ekspansjons tank og varmeregisteret.

Så må jeg se om ekstraspjeldet er kobla ut..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er alt blitt satt litt på hold her.

 

Jeg har nå snakka med en eks-bilmekaniker.

Han mener veldig bestemt at det er toppen som er hovedproblemet.

Han mener og trur at jeg har sprekk i toppen, som igjen er grunden til at toppakning ryker,.

 

Når jeg først skal ut med toppen og slikt, så går jeg også for tuning når alt skal på plass igjen.

Kommer sikkert tilbake til dette emnet når det blir aktuelt.

 

Kommer til og ta sin lange tid dette her (P.g.a pengemangel)

 

Bytter også vannpumpe og regreim, men da til slutt når toppen er på plass igjen..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått snakka med oslo sylinderservice.

De klarte ikke og skaffe topp til G60, så nå har jeg tenkt på litt andre alternativer.

 

1. Få tak i en topp fra en dele motor og sette denna inn i nåværende motor (Billigst)

2. Få tak i en motor på pall (komplett) og starte og overhale og trimme denne, for så og bytte denne ut med den jeg har nå når den blir ferdig (DYRT)

3. Få tak i en VR6 motor og bygge om (Sånn midt i mellom på kr skalaen)

 

Frister mest med alternativ nr 2. Da har jeg også en reserve/delemotor (- Def. topp)

 

Hva syns dere jeg burde gjort ?

 

Jo dyrere det blir, jo lenger tid vil jeg bruke på detta prosjektet, men det bryr jeg meg eegentlig ikke så veldig mye om. Vil heller gjøre det bra 1. gangen og la det koste i form av både tid og penger. Enn og ta en kjapp en og så går det til skøgs igjen

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp kan du jo og finne på ebay

Ev finn en topp på ebay.co.uk og send den til CNC-porting og store ventiler hos G-werks ;)

 

PS! har ikke glemt deg. Gir deg et hint når jeg har tid til å titte på laderen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp kan du jo og finne på ebay

Ev finn en topp på ebay.co.uk og send den til CNC-porting og store ventiler hos G-werks ;)

 

PS! har ikke glemt deg. Gir deg et hint når jeg har tid til å titte på laderen

 

Ja. Det er jo en mulighet det.

Tenkte og porte toppen hos ss tuning jeg da.

Får titte litt.

 

Det er bra, da hører jeg fra deg.

(Jeg er utenlands mellom 13 og 19 juli, til informasjon)

Endret av Oekern

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da er toppen enderlig ute

Det som er noe dritt var at jeg måtte ha hjelp av fattern, og han blei dritt lei etter 5 minutter med "klundring".

Nabo´n kom også innom og titta, og han tror jeg har dårlig erfaring med trimming av gamle bilder som har rulla over 200k, så når fattern hørte det så blei jo han litt negativ til trim da..

Ordner seg vel. Denna skal ikke org ut på veien igjen...

 

Sylinderne så helt greie ut, for alt jeg vet.

 

Toppen ute;

DSC00332.jpg

 

DSC00331.jpg

 

DSC00330.jpg

 

Sinnsykt dårlige bilder. Skal ta bilder med speilrefleksen i morra så det blir litt lettere og se..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre bilder;

DSC_0091.jpg

DSC_0092-1.jpg

DSC_0093.jpg

 

Blir bare mindre og mindre oppi der ja..

DSC_0096.jpg

 

Vakke så pen på baksia den manifolden

DSC_0098-1.jpg

 

Møkk på gasspjeld, er det vanlig da ?

DSC_0099.jpg

 

Hva tror dere om sylinderne mine ?

Er de "godkjente"?

 

Ta å kjenn me fingrane dine på sylinderane. om du kjenne en kant.

Kan hende de er eksos dritt å lort som ligge der, så prøv å skrapp litt forsiktig;)siker ikkje mye slitte kant;) funka siker ej lange stund til;)

 

Skal du vaske manifoilen,innsuge,toppdeksele, osv . bruk stålull å såpe. blir ganske bra;) eller vask de i ej maskin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Her er da en liste over ting jeg skal gjøre med bilen:

 

Motor:

 

Toppen: Overhale, porte, større ventiler, forsterka ventilfjører/løftere, trimkam. Forsterka strekkbolter.

Kompressor: Overhale, porte (RS2), RSR utblås, twin belt (?) mindre ladehjul (68). Denne er glassblåst.

Eksos: Alt nytt. Grenrør, katalysator. Vurderer Borla eksos system. Forholdsvis 2,5" str.

Generelt: Samco (E.l) slanger, stab.stab i motorrom, ny vannpumpe, oljepumpe, reg.regim. Få det så pent som mulig. Sannsynligvis nye motorfester. Ny radiator. Ekstern oljekjøler. Har veldig lyst på FMIC, men får se hva det blir til.

Blokk: Bytte råde og veiv lagre + evn.t hona sylindre. OBS: Dette er fortsatt bare i vurderingsfase, ikke bestemt.

Har glassblåst kompressor, toppdeksel og dynamo.

 

Understell

 

40/40 senk (Dette har jeg)

Advanti Racing SA05 felger (17x7) (Disse har jeg)

Antageligvis space ut x antall mm

 

Bremser

 

Drilla og slissa bremseskiver forran

Bygge om til 11" skiver bak, drilla og slissa

Bremseklosser er ubestemt.

Tips til calipper ?

 

Eksteriør

 

Nye baklykter. Har en liten tweak av de org. lampene i hodet jeg regner med og prøve ut først.

Ny 90mm leppe forran

Org look bakfanger med skiltplass i fanger

Clean plate mellom baklykter

VW-Audi club skiltplater

Rieger grill (Har denne)

 

Interiør

 

Målere i A-stolpe. Har idag ladetrykk, men kommer nok til og sette inn 2 til. Forholdsvis volt og oljetrykk.

Har SYKT lyst på Recaro delskinn, men vi får se..

Vurderer og ha blått lyst i cupeen. Altså alt som lyser grønt orginalt.

Trekke om taket.

 

Stereo

 

Dempe dører, tak og hele bagasjerom. Vurderer og dempe gulvet forran og.

Kenwood KVT-729dvdy dvd spiller. (Denne har jeg)

2 veis komponentsett forran. Går nok for Hertz. Usikker på hvem modell.

Usikker på hva jeg gjør med høytalere i baksetet. Det blir værtfall IKKE 6x9 i hattehylle.

Dobble Hertz HX 250 basselementer (10") (Denne har jeg)

Dynabel forsterkere

 

Dette er stort sett det jeg skal gjøre. Om jeg ser det er noe som mangler fyller jeg ut dette senere, men tror jeg skal ha fått med meg det meste nå.

 

Mål for prosjektet:

 

Få Corrado´en akkurat som jeg vil selv. (Klarer nok ikke dette i 1. omgang)

Mellom 180-190 HK på hjula

Bevise til alle som sier at jeg kommer til og selge/gi opp det her prosjektet at jeg faktisk klarte det

 

Som sakt. Dette prosjektet vil ta lang tid, men tror det blir bra når jeg en vakker dag blir ferdig!

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår