Merce202 Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Hei! Jeg har ettermontert turbo på min mercedes w202 med 111 motor. Alt fungerer fint og jeg har skrudd opp bensin mengden til hakk 3 og lader ca 0.6 bar. Eneste problemet jeg har er at jeg får feilkode på luftmassemåleren og bilen går inn i nød prog. Med god tro byttet jeg luftmassemåleren(for de er jo ORGINALT DÅRLIGE:P) i håp om at det ville gå bedre og det gjorde det i ca 20 min for den hoppet tilbake i nød prog. og filkodene kommer igjen:( lurte på om jeg skal bruke en massemåler fra en kompressor motor eller montere massemåleren etter turboen? noen som har vært borti noe liknende før? Skal også prøve å senke tenning litt(hører ingen tenningsbank men kan det føre til feil på lmm kanskje?)!! Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 M111-motor, 2.0 eller 2.2(mener C180 er 2.0)? Siden luftmassemålerne er dårlige på disse(vært borti det selv) så tror jeg det er en dårlig idè å sette den etter turbo. Har du tatt en fysisk sjekk av luftmassemåleren, at det ikke har blitt sugd inn f. eks. varmetråden. Hvor mye trykk/effekt har du sånn ca(ikke skryte)? Vil tro at motorstyringa måler større luftmasse enn den skal og registrer det som en feil på LMM. Eller at luftmassemåleren gir fullt utslag, og lambdasensor registrerer feil blanding og så lager en feilkode. Har mest trua på den første. Har også en idè for å lure motorstyringa, bygg et større rør til luftmassemåleren(på volvoer er det en del som lager 3" LMM), bytt til tilsvarende større dyser. Evt så kan du jo prøve å finne en chip beregna på turbo som skjønner litt mer. Vet og at 2.0 har litt simplere innsprøytning enn 2.2, kanskje noen av disse har mere for seg enn den andre? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Har du målt blandinga, så du vet den går riktig da? Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merce202 Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 ja større lmm er en god ide. men må ordne lavere komp. på mortoren, 10,4:1 er litt alt for høyt. tok knekken på et stempelt i går. air/fuel er grei men skal senke tenningen. C180=1,8L 111.921 motor Effekt= litt usikker rundt 150 tenker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Ja det er litt vel høyt for turbo, må iallefall under 9.5:1. Kanskje en idè å lomme stempla nå som du må ut med de nå. Har du noen projekttråd? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merce202 Skrevet August 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Nei, har ingen tråd. Er så lat at jeg ikke gidder lage en:P Har satt inn orginal motor igjen. Men har planer om å bygge opp turbo motoren igjen med smidd innmat, når penga strekker til det:D Og kanskje med datasprut Hele motoren var egentlig bare et prøv og feil prosjekt for å sjekke, er egentlig ikke en turbo aktuell bil, automat og alt annet feil:P eneste kule med bilen er clean look stylinga:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg