Gl-so Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Jeg har en Peugeot 306 som ikke starter. Motor går rund men det er ikke gnist på pluggen. Det skjedde helt plutselig. Jeg parkert bilen og skulle starte og den var dø. Ingen gnist. Noen tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Sjekk fordeler, coil, pluggledninger og plugger. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Du kan bruke et multimeter og ohme pluggledningene, samt måle om det kommer strøm fra coilen. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 jeg tipper det er svinghjulssensoren som har kvelda, en gjenganger på disse motorene, men har og vært borti at coilen og mulitfunksjonsreléet som står bak batteriet (hvis du har, ikke alle modellene som har dette) har vært gåen, men som oftes svinghjulssensoren =). du kan prøve å Ohme den og se om det er brudd i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merce202 Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Er med Greddyspeed på denne ja. satser mest på at det er Svinghjulssensor eller brudd i ledningsnett :m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gl-so Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2008 Takk for tip. Bilen har elektornisk tenning. Derfor ingen ordinær coil. Jeg har skiftet plugger og pluggkabler. De skal være ok. Har også fått et tips om lamda sonden og kontrollere den. Får ta en titt på disse tingene i helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg