Gå til innhold

Batteriet for lite?

Ranger emnet


Xanderion

Anbefalte innlegg

Jeg har en Opel Vectra 92 modell Sedan, og jeg har instalert ett anlegg som gir når runde 1600 Watt rms @ 2ohm på basserene og 400 Watt rms @ 4 ohm på høytalerene...

 

Jeg kjørte tidligere dette med en 1F kondensator, men denne tok føyken for ikke mange dagene siden...

 

Nå i det siste dimmer lysene veldig hver gang det kommer bass-slag og dette hemmer mye av kraften til de to forsterkerene jeg har!

 

Jeg har bestilt en kondensator fra Stinger på hele 10 Farad,

men trenger nok ikke alle "faradene" i og med at jeg bare har 2000 Watt rms! (grunnen til kjøpet er at prisforskjellen på 2F og 10F er 200kr så kjøper heller da den store)

 

 

Nå til poenget:

 

Er det lønnsomt for meg å bytte batteri? Ett som har høyere ampere? Isåfall, er det mer jeg må skifte hvis jeg skifter batteriet?

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så ville jeg droppa kondensatoren å satt pengene mine i ett sikkelig batteri istede, som feks. Stinger, Apollo, kinetik, Optima, men det er kanskje litt seint siden du allerede har kjøpt deg kondensator, men du kan jo selge den videre.

Det som er viktig med ett batteri som skal brukes i en bil som har litt sikkelig stereo er at det kan gi høy strøm når det trengs og ta til seg strøm fort når det er litt "til overs" fra dynamoen sånn at det har full spenning heletiden.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg hadde kjøpt ett skikkelig batteri i tillegg til kondensatoren, da må det da vel bli bra? :P

 

hehe.. ja, da bør det bli bra, selv om mange er skepiske til kondensatorer, så er i allefall investering i ett godt batteri en god investering. :)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det hjelper lite at du sier at du har 2000watt rms, hvis du ikke sier HVILKE forsterkere du har, er mange som jukser på watt`n ser du...

 

Som nevnt over her, den kondensatoren er bortkastede penger, kjøp heller et skikkelig batteri, og oppgrader kablene til dynamo, jord osv.... Bruk angrefristen din på kondensatoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hehe, det hjelper lite at du sier at du har 2000watt rms, hvis du ikke sier HVILKE forsterkere du har, er mange som jukser på watt`n ser du...

 

Jeg har 2.stk Dynabel BF4501 på hver 12" subwoofer BM-Z3 Max 1200Watt

 

Mange som har anbefalt dynabel så jeg kjøpte disse!

(grunnen til at jeg har to av den er at jeg kjøpte den ene lenge før jeg fant ut at jeg må ha to)

 

Har funnet samme Freq. på basserene så de spiller likt og stilt remotene på max... bruker bare spilleren til å justere.

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår