volvokvaløya Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 kg2t kammen fungerer aldeles ikke til noe 400hk motor. Henrik her kjører jo med en fin 400+ hk motor,husker ikke hvilken kamaksel han bruker,men du kan jo høre med han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 kg2t kammen fungerer aldeles ikke til noe 400hk motor. Du har prøvd eller?? Merkelig at det er avbildet en turbomotor inni KG katalogen med Specs. 425hk/ moment over 400nm fra 2900-6700rpm. og maks moment fra 3500-4900rpm med 555nm som høyest og 522nm som laveste verdi. Den har da vitterligen steg 2 turbotopp og KG-2T kam. Men de skrøner sikkert da ;) Kan jo også nevne at KG-2T kammen har 10.5 i løft inn og 11.9 løft ut. durasjon 300 grader. Til sammenligning har Gruppe A T5 race 11mm i løft inn/ut og 267 grader i durasjon. For meg virker det som KG sin kam er hakket vassere sånn sett.. Billigere er den også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Ja har montert kammen på flere turbo motorer og det er vell ikke så langt ifra den siste kamakselen jeg ville ha montert på en slik motor..Kg er jo helt sinnsyk på overladede motorer også....At han er pensjonert er ikke så alt for langt ifra sannheta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Ja har montert kammen på flere turbo motorer og det er vell ikke så langt ifra den siste kamakselen jeg ville ha montert på en slik motor..Kg er jo helt sinnsyk på overladede motorer også....At han er pensjonert er ikke så alt for langt ifra sannheta. Men det kan jo ikke benektes at den motoren hadde en grei effektkurve og tydeligvis fungerer med 400+hk.. Mulig KG vet noe mer om innstilling av sine produkter da.. Og den profilen er vel ikke mer pensjonert enn SAM's Gruppe A sin! Kjører ikke med KG kam selv,bare så det er nevnt ;) Derimot en T5 race. Men siden den tilsynelatende fungerer så er det vel greit å ha den som et mulig valg. Men tydeligvis et dårlig valg i følge deg da altså.. (Noen kammer er mer kresen på innstilling enn andre da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 hei, jeg kan skaffe K kam med just kamdrev, så du kan få effekten på brukbart rpm til gate. evnt kan du se på http://www.kgtrimning.com hvordan er specsn på k kammen? må jo ha benk om jeg skal ha justerbart eller har noen målene på dette?:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 noen som har prøvd dn turbo 2 kammen på kimmit sport sine sider.. 270 graders kam med 11.5 mm løft ? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 kanskje prøve den dær kg 2t kammen!?:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 hvordan er specsn på k kammen? må jo ha benk om jeg skal ha justerbart eller har noen målene på dette?:) Jeg har K-kam og justerbart kamdrev. Den er avansert såpass at innsugsventil på bakerste sylinder står cirka 1.6mm åpen v/ødp. Fikk beskjed om at det skulle være 1.8, men syntes den fungerte bedre på 1.6 Med Volvos originale kamdrev tror jeg nevnte innsugsventil var cirka 1mm åpen. Dette må vel være for de som skal ha effekt mellom 5000 og 8500rpm, hehe! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Kjører med K kam på min 405 topp å den gir bra resultat hele veien... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 K kam funker kalas. Syns den er veldig snill å kjøre med samt gir bra register. Henrik kjører såvidt jeg vet med en T5race kam, det samme gjør poffs med mindre de har bytta nå i det siste. De henger med en god bit. Ellers så lager jo wetterhus til noen greie pinner. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.