Gå til innhold

Trenger litt hjelp med ei lett renovering av campingvogn..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt meg ei rimelig dårlig campingvogn med fukt og råteskader i hele fronten, halve begge sideveggene, samt litt i gulv.. Holder på å fikse dette slik at vogna kan være delvis brukbar til helgen som kommer, men er jo noen problemer jeg lurer på i forbindelse med dette..

 

Har revet vekk hele frontveggen, litt av sideveggene og taket, og lurer da på hva som er enklest, billigst og mest "holdbart" ved slik renovering.. Hva skal jeg legge på først? Er jo bare blekket som synes nå.. Tenkte å legge på isopor, noen 2" 4 e.l som jeg f.eks kan bruke til å stive opp vogna samt f.eks feste panel i. Hvordan blir det forresten med panel? Er kun snakk om halve vogna ca og kun veggene samt frontveggen under frontruta.

 

Blir det enklest å gjøre det slik jeg nevnte, eller å legge isopor 2" 4, tynn treplate for så å legge tapet over?

 

Er også litt problemer med selve draget på vogna. Enkelte mener at sylinderen/demperen er gåen, mens andre sier det bare er å stramme opp/bytte/justere bremsene.

 

Når jeg dytter inn draget med håndmakt, er det rimelig lett å få det helt inn, og det kommer IKKE tilbake.. Kanskje 1-3cm. Bremsene går ikke på når draget er helt innpresset.

 

 

Vogna er forsåvidt ei 1983-84mod Cabby De Luxe 532.

 

Legger ved et bilde av da forrige eier hadde den:

 

DSC01412.JPG

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skallet skal ordnes ja.. Det har glidd ut fra lista, så om man dytter hardt, faller hele blekkplata ut.. :b

 

Har planer om å kjøpe 1.5-2cm tykk isopor å legge mellom, for så å sette opp noen treplanker som forsterking. Slik at det blir "rom" av treplanker som jeg stapper isopor mellom for så å legge ei kryssfiner-plate over og tapet deretter.. Hva sier dere til dette? Skal få fyrt opp noen bilder av sakene senere ikveld.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått starta med å montere sammen vogna igjen.. Er enkelte plasser den ikke passer slik den gjorde før, menmen.. :p

 

Kommer noen bilder her:

 

Vogna fra utsiden foran:

S8000323.jpg

 

S8000324.jpg

 

S8000325.jpg

 

 

Vogna fra innsiden der vi har tatt vekk det skadede materialet, samt lagt inn nytt:

S8000326.jpg

 

S8000317.jpg

 

S8000318.jpg

 

S8000319.jpg

 

S8000320.jpg

 

S8000321.jpg

 

 

Alt rotet flyttet bak. Ble litt lettere skremt da jeg kobla vogna av kroken uten å ha støttelabbene nede bak:p

S8000322.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei ser at innlegget ditt er gammelt, men det var gøy å se bildene. Jeg skal i gang med å restaurere hemsen på en bobil der det er kommet råteskade. ved Google søk kom jeg inn på ditt innlegg. Jeg trenger litt tips og råd, så jeg søker meg videre. Håper at vogna ble som du ønsket og at du har hatt mange fine ferier etter at du fikset den opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igrunn ikke mange tipsene jeg kan gi deg.. Vogna ble ikke som i "drømmene" for å si det slik.. Vogna ble alt for tett iforhold til hva den skulle være, så var nesten ikke luft der når alt var lukket.. Klarte også å få vogna ca 5cm bredere enn det den skal være, men fikk vogna BILLIG, brukte den til fyllavogn/festivalvogn, og solgte den videre igjen. Nå har jeg en flott campingbuss istedet.. :) Aldri mer vogn, det er helt sikkert.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår