Gå til innhold

Carina TA40

Ranger emnet


69Charger

Anbefalte innlegg

Om kravene dine er at den er lett å skaffe og ikke krever noen ettervisning så gjenstår det ikke så mye. Mitt forslag være enten samme motor som du har (2T), eller en 2T-B som har dobbelforgasser og 11 Hk mer enn den du allerede har. Det finnes ett alternativ til i 2T-serien, men den er ikke så lett å skaffe ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2T-B høres jo like så greit ut det.

Dette er en motor som finnes stort sett i hvilke typer?

Litt lettere å søke etter motoren om jeg vet hvilken bil som kom med denne.

Takker på forhånd for alle gode tips:pray

 

PS: Hvis noen er ute etter en 1,6 liters motor som kun har gått 74.000km, så skrik ut.

Selges da den ikke vil starte/gå skikkelig.

If it ain't broke you didn't have fun!

Rudshøgda RClastebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spurte etter en motor som var lett å skaffe så var svaret enkelt. Men om du vil ha twin-cam (8 ventiler og forgasser) så finnes det en utgave til som er smack-on på girkassa di. Denne heter 2T-G, den er en smule sjelden og de som har en vet å ta seg betalt om den er i god stand.. Har lekt med en sånn selv og vet at det er mye moro.. De fleste som fins i norge er 108 Hk-utgaven. Tidlig på 70-tallet så hadde den mer Hk.

 

Alternativt finnes det en motor til som heter 4A-GE som er et yndet objekt å stappe nedi, men godkjenning er ofte bare å glemme. I tillegg må du forandre mye på gir og det elektriske, for dette er innsprøyt.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningener å få bilen kjørbar.

Ble kjøpt i god tro om at det kansje kun var småtteri som feilet den.

Men den gang ei.

Bilen starter, men dør ut ved gasspådrag. (Går å lugger)

Har overhalt forgasser, fordeler og byttet plugger, rotor og fordelerlokk.

Gjenstår å bytte stift og kabler. evt. coil kansje?

 

Tenkte kansje det var like greit å bytte med en motor som går?

Og da gjerne en med litt mer hk ;)

 

Er for ille å høgge den også, da den knapt har gått 75.000km og ser ny ut.

If it ain't broke you didn't have fun!

Rudshøgda RClastebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nææææsning ved navn Halvard eller hva han lyder hadde en 2T-G han prøvde å dytte på meg, montert i en 80talls Carina for tja.. fem år siden? Ellers finner du et par andre ringsaksokninger på tscn og ts-ogn.

 

Hvis du bare vil hive motor inn og ut har jeg et par 2T'er stående. Den ene har bare gått noen og nitti tusen mener jeg å huske. Den ble tatt vare på mtp å erstatte en annen velfungerende 2T jeg har i en TA12. Kan godt kvitte meg med en eller begge de to motorene.

 

Jeg vet ikke åssen tilgangen er i norge, men du kan jo kjøpe eller bygge deg en 3T motor. Det er et helt eget, dedikert 3T trimforum i USA. Også er det noe med at om du tar en 2T med 3T veiv eller omvendt får du en 4T / 2.0L. Men ta dette med en spade salt da jeg husker dårlig.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår