Gå til innhold

740 GL starter kun på trill

Ranger emnet


Mondeo

Anbefalte innlegg

Holder på med en 89 740 (B230F?) som av og til ikke starter. Det er ikke gnist på pluggene (ut fra coil). Skjer helst når den har kjørt et lite stykke, og etter en kort stopp. Tar man bilen på trill eller tauer starter den. Har skiftet svinghjulsføler uten at det hjalp.

 

(Bare så det er sagt, den drar greit på starteren, har også prøvd med startkabler uten antydning til å tenne)

 

Det virker som om motoren må gå litt fortere rundt for at tenninga skal aktiveres, og det var derfor jeg bytta svinghjulsføleren etter tips fra Bilia

 

Annen mulig løsning er at en eller annen spenningstilførsel blir borte når nøkkelen vries til start

 

Noen som har vært borti problemet, og har noen tips???

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det bytta coil, tenningsmodul, plugger, pluggkablerkabler og svinghjulsføler. Har målt kompresjon, den er helt fin. Har ikke fått lest ut feilkoder, da jeg mangla bruksanvisninga der vi sto..

Det er gnist på pluggene, men jeg syntes den er svak. Tar litt tid før den starter når man triller også. Starter som regel når den er kald, men nå aldri når den er varm..

 

Noen som har noen forslag?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg haynes boka, står diagnose skjema der...

sjekka svinghjuls følern? vist den er full av dritt, så blir det underverk vist du gjør den rein. :) eller bytta den... får klare ikkje den og lage signal får ikkje motoren gnist...

det var problemet på 940n til fader`n. og den fikk ikkje vi opp på diagnose dingsen... for den var ikkje ødlakt, bare full i dritt, etter 250000km..... og den motoren sto bare og jaga.. vrom vrom vom vrom...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke noen feilkoder tidligere i dag, bare 1-1-1. Drev å rotet litt, det er gnist nå, men den tenner ikke. Tok av ledningen på dyse 1 for å sjekke om det var signal. Da startet bilen, og starta den vel 25 ggr. Kjørte et par mil uten problemer. Etter å ha stått et par timer startet den, kjørte 2 km så begynner den å fuske, stopper ved clutching osv. Stoppet den og den startet ikke igjen. Tok den på trill, startet, men fusker fortsatt. Rev av ledningen på luftmasseføleren da gikk den rent en stund, så stoppet den. Tauet den igang, og da var alt i orden.

Leste ut feilkoder, fik da to stk på masseføleren, ikke så rart, men fikk også 2-3-4 som såvidt jeg kan skjønne er gasspjeldføleren. Skal ta opp den i morra og sjekke, men jeg tviler. Nå står bilen her så da får jeg sjekka litt bedre.

 

Skjønner ikke en dritt av dette jeg.

 

Noen som vet hvordan bensinpumpa styres på denne? Skal den gå litt når du setter på tenninga, eller først når motoren går rundt?

Tenkte å teste trykket, men fikk ikke opp koblingene uten å ødelegge noe

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg haynes boka, står diagnose skjema der...

sjekka svinghjuls følern? vist den er full av dritt, så blir det underverk vist du gjør den rein. :) eller bytta den... får klare ikkje den og lage signal får ikkje motoren gnist...

...

Er av og til smart å lese først, og svare etterpå:deng

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår