Gå til innhold

Subkasse

Ranger emnet


DuraXtione

Anbefalte innlegg

Hei ska da bygge en sub kasse da jeg vant en auksjon på en

Subwoofer - 12 tommer - 800 Watt - FatBoy

Som jeg ska ha i volvoen min. 86 mod.

 

Jeg trudde da at det kom me et litte papir støkke dær det kom til å stå noen mål til kassa, men neida det gjoere det ikke eneste infoen jeg vet er.

 

Enclosure (ka faen betyr det?) size: 35,5 liter

Port lengde:14,5 cm

Port diameter: 9,5 cm

 

hvordan bør jeg bygge denne kassen?

 

Noen som gidder ¨å ta litt tid med å hjelpe meg?

Ford Mustang Mach 1 1973.

MB E200 Kompressor.

 

Oppusing Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enclosure betyr størrelsen på kassa.

Den skal med andre ord romme 35,5 liter.

 

35.5 liter = 35.5 kubikkdesimeter

 

Størrelsen på kassa kan man regne ut med formelen:

volum = lengde * bredde * høyde

f.eks. volum = 3.5dm * 3.5dm * 2.9dm = 35.5 liter

 

Bygger du kassa 35cm * 35cm * 29cm passer den til suben.

 

Port lengde og diameter sier enkelt og greit deg hvor stor porten din skal være. Altså 9.5cm i diameter og 14.5cm lang.

 

kassegb0.th.jpg

 

En veldig enkel tegning fra paint som jeg gjorde på 2 minutter, men her har du hvertfall en pekepinn på hvordan det skal gjøres. Plasseringa av elementene og porten er ikke et fasitsvar på hvordan det skal gjøres, så det får du nesten høre med noen andre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så uvitende som du er, så bør du få hjelp til dette, og IKKE gjøre det selv ;)

 

E jo en grunn til at æ spør! Du viste vel ikke sjøl da du første gangen sku jobbe med noe slikt!

 

Så æ ska gjøre det sjøl omså æ ødeleger allt så vet æ det til neste gang.

Dessuten spør æ jo får å få kunskap!

Ford Mustang Mach 1 1973.

MB E200 Kompressor.

 

Oppusing Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E jo en grunn til at æ spør! Du viste vel ikke sjøl da du første gangen sku jobbe med noe slikt!

 

Så æ ska gjøre det sjøl omså æ ødeleger allt så vet æ det til neste gang.

Dessuten spør æ jo får å få kunskap!

 

Det jeg mener er at du burde få noen til å asistere deg når du skal gjøre dette, slik at du samtidig lærer ;)

 

Du spør vel ikke en elektrikker på et forum før du legger opp nye strømkurser osv hjemme?? blir samme sak her, gjør du noe feil, så kan du risikere at hele bilen brenner opp ;)

 

Men lykke til da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at du trenger kabler som er beregnet for 1600 w fordi du har to elementer på 800 (800*2=1600 w) så har du nok tenkt litt feil:) Du trenger noen som bare er beregnet for 800 w, men kommer jo også an på hva slags forsterker og slik du skal ha til å drive elementene... Men det settet som er til 1200 w funker sikkert helt fint:) Blir nesten ikke for stort, så lenge ledningene passer på forsterker og element...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår