swen78 Skrevet Juni 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2008 Jeg har en Audi A3 1.8 TQ 2001 mod som turboen begynner å bli dårlig på. Etter samtale jeg hadde med en fagkyndig så er det lageret som det er slark i. Når jeg ringte og hørte med verksteder så skal de ha 8900 kr for en bytteturbo!!! Det er jo RAN! :deng Noen som har tips på en billigere turbo? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mombasa Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Biltema har noen :) Siter Audi ftw! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentukky Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 du burde kjøpe turbo ifra tyskland, de har rimelige priser. eller sverige;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Jeg har en Audi A3 1.8 TQ 2001 mod som turboen begynner å bli dårlig på. Etter samtale jeg hadde med en fagkyndig så er det lageret som det er slark i. Når jeg ringte og hørte med verksteder så skal de ha 8900 kr for en bytteturbo!!! Det er jo RAN! :deng Noen som har tips på en billigere turbo? På forhånd takk! Har bilen din rullet langt? hardt kjørt? hvordan fant du ut at turboen er dårli? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjoer Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Du finner forskjellige audi greier her http://www.savagemotorsport.net/index.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
swen78 Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Det er en 2001 modell, og er kjørt 154 000 KM. Det som skjedde var at jeg tok den inn til chipping hos Kvål Auto i Sandnes. Før det fungerte alt tipp topp, men etter en feil fra dems side har jeg fått en pipelyd fra turboen når jeg drar på. Jeg prøvde å få de til å erstatte, men det ville de ikke med grunnlag av at det er en slitedel. Litt rart er det når denne feilen kom etter at de prøvde "tuning".. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 blir den en slik "hvine" lyd, nesten som at du bremser med slitte bremseklosser? Har du merket at bilen drar dårligere?? Jeg har dumpventil på A3`n og hver gang jeg slipper ut lufta så kommer en lien hvinelyd, akkurat som noe skraper mot jern. Høres ikke så veldi godt, men nokk at jeg hører dette. Noen som vet hva dette kan være? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
swen78 Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Det kommer hvinelyd når jeg drar på. Når det kommer til effekt så kan det være at den har blitt litt dårligere.. Har du en åpen dumpventil? I så fall hvis du har så er det normalt at du hører "hvinelyd" når turbotrykk blåser ut. Selv vil jeg sette inn en lukket dumpventil slik at det tar mindre tid å lade opp turbotrykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 åpent ja, "blæser" luften ut. Bilen skal vist gå litt bedre med lukket dump, holder på trykket. Skal teste dette før snøen slår seg inn:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sYmpoZiuM Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 alu resirk og KN konfilter sier bare jeg! får mer enn nok "dump" lyd av dette, og den er finere i tillegg! Siter Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro Audi A3 1.8T Ambition Golf 3 1,6 GL ...solgt... Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 alu resirk og KN konfilter sier bare jeg! får mer enn nok "dump" lyd av dette, og den er finere i tillegg! Tips hvor de selger rimelige og kurrante alu resirk? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Hva ligger alu resirk på i pris og hvor mye må jeg ca gi for en ny turbo? om jeg kjøper den på biltema, sverige eller i tyskland? Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg