Ost Skrevet August 11, 2002 Rapporter Share Skrevet August 11, 2002 Hvorfor låter Ferrari sine V-åttere så annerledes enn andre? Lurer bare... OZzzt zzzz Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet August 11, 2002 Rapporter Share Skrevet August 11, 2002 Originally posted by Ost Hvorfor låter Ferrari sine V-åttere så annerledes enn andre? Lurer bare... OZzzt zzzz fordi de har lavt volum... de går til 9-10.000rpm de har 40ventiler :) Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet August 11, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2002 Men på lavt turtall også høres de helt annerledes ut! De skriker, mens andre V-åttere brøler... OZzzt zzzz Fra Lånketreffet 10. August: Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 11, 2002 Rapporter Share Skrevet August 11, 2002 Det er vel bare Ferrari sin måte å designe eksos, for å få fram den Ferrari lyden? I tilleg til dette andre da... (For noen timer siden så jeg Ferrari 308(?), 360M, F355, 348 :) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Har vel noe med slagvolumet å gjøre.De gode gamle støpejernsankerene har jo litt større volum og mye mindre turtall en Fellalis alufresere! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 I denne artikklen HER står det om en kar som prøvde Ferrari 355 med F1 gearkassa. Det han likte aller best var at motoren mellomgasset mellom girskiftene. "En lyd bare Ferrari har!" Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ICossieI Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Originally posted by Ost Hvorfor låter Ferrari sine V-åttere så annerledes enn andre? Lurer bare... OZzzt zzzz Tror at det er p.g.a. at stemplene er bredere å går kortere vei opp og ned. Og da blir det en mye vassere lyd Siter onfiredevi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 ...grunnen til at Ferrari sine V8'ere skriker er fordi de lekker olje og er på nippet til å skjære seg hvert sekund! Finnes ikke et gram kvalitet i de italienske pepperkvernene der.. flushit ...kan samtidig opplyse om at Ferrari er tidenes mest oppskrytte bilmerke, og ikke går på langt nær så bra som det folk tror. Överladderen: - Eks La Strada ansatt og Ferrari førerinstruktør! Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Originally posted by Överladdaren ...grunnen til at Ferrari sine V8'ere skriker er fordi de lekker olje og er på nippet til å skjære seg hvert sekund! Finnes ikke et gram kvalitet i de italienske pepperkvernene der.. flushit ...kan samtidig opplyse om at Ferrari er tidenes mest oppskrytte bilmerke, og ikke går på langt nær så bra som det folk tror. Överladderen: - Eks La Strada ansatt og Ferrari førerinstruktør! Samme er det med Jaguar - det skal liksom gå i stykker litt, det er en del av sjarmen :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Originally posted by Överladdaren ...grunnen til at Ferrari sine V8'ere skriker er fordi de lekker olje og er på nippet til å skjære seg hvert sekund! *ut i garasjen og tappe ut olje på 6'ærn... moi oxo vil ha feeet lyd :D :D :D Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FZR-Mannen Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 Tror det har noe med at ferrari sikkert kjører med 180 graders veiv og ikke med 90 grader som amerikanske V8ere. Med 180 graders veiv er det mye enklere å få til skikkelige grenrør bl.a. Blir på en måte to fire syl motorer. skal du få til korrekte grenrør på V8 med 90graders veiv må du "parre" ett rør fra hver syl rekke sammen,tar man en tit på grenrøret på Fords gamle GT-40 ser man det lett. Siter No smoke,no fun! Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r, spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 Har vel noe med at det ert ordentlige smallblokker i ferrarien, en smallblokk er vel mye vassere enn en bigblokk, som har mer moment, eks. honda s2000 motor vs Ford pinto, for de som ikke skjønner "amerikansk".:op :op :op :op :op :op bonde Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 Originally posted by Silverboy *ut i garasjen og tappe ut olje på 6'ærn... moi oxo vil ha feeet lyd :D :D :D Haha! :D :D :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 30, 2002 Rapporter Share Skrevet August 30, 2002 Etter det jeg har hørt, har ferrari-motorene 120grader veiv, samtidig som den tenner på to sylindre samtidig, slik at det egentlig er "to firere i en åtter". Er ikke helt sikker på dette, men jeg skifta rotor og fordelerlokk på en 355 en gang, og rotoren var "dobbel", altså i to trinn, slik at den tente på to syl. samtidig. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.