Gå til innhold

Roterende og Meguiars

Ranger emnet


tpower

Anbefalte innlegg

 

Alle disse er lagd for hånd eller DA. Det er egentlig fy-fy å bruke roterende på slike produkter, men vet mange har brukt step 1 + gul MG-pad på ca 600rpm og sagt det ble bra.. de om det, jeg hadde ikke turt.

 

TechWax og step 2+3 er det ikke noe poeng å bruke maskin på, gjør det for hånd.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå brukt pinnacle xmt 1, 2 eller 3. Og wolfram polish etter dette.

 

Har ikke prøvd menzerna enda (skamme seg) men skal snart gjøre det. Er hvertfall fornøyd med pinnacle sine produkter. Vet ikke om de fåes i norge da, handler fra http://www.autogeek.net

 

Hvis jeg skulle handla nå ville jeg garantert gått for menzerna, de holder jo til noen runder på bilen også blir det veldig bra da, det jeg har sett hvertfall!

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: kan du bruke roterende maskin? Hvis du skal hoppe rett på menzerna og proffmaskin burde du finne deg et vrak å trene på... det er fort gjort å skade, så det lønner seg med trening og å lese "howto-guider" i fleng.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet noen produkter nå:

 

- Meguiar Deep Crystal Paint Cleaner, tenkt å fjerne denne med roterende.

 

- Meguiar Gold Class Liquid Wax eller Meguiar Nxt Gener.Tech Wax? hvilken av disse vil gjøre seg best på rød audi? (type lys, ikke metallic) Tar av denne for hånd.

- 95mod Audi A4 B5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet noen produkter nå:

 

- Meguiar Deep Crystal Paint Cleaner, tenkt å fjerne denne med roterende.

 

- Meguiar Gold Class Liquid Wax eller Meguiar Nxt Gener.Tech Wax? hvilken av disse vil gjøre seg best på rød audi? (type lys, ikke metallic) Tar av denne for hånd.

 

Hva mener du med å fjerne med roterende? Du bør bruke proffprodukter med roterende maskin og MF-kluter til å fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble litt feil, ta på m roterende? rett nå:P

 

hvilken av produktene er best?

 

Anbefaler at man bruker proffprodukter til roterende maskin, "forbrukerproduktene" er lagd for DA-maskin eller hånd.

 

Hvis du likevel bruke step1 på roterende (fire-fem små klatter på størrelse med erter på pad'en) er det viktig at du kjører laveste hastighet (600-700 o/min) og ikke legger press. Ikke kjør til produktene er borte, tørk av med en god MF før du kommer så langt! Blir forbruker-renseprodukter varme, vil de i noen tilfeller brenne seg fast i lakken! Noen omganger med en fin poleringspad (ikke med cut!) på små flater av gangen går greit, men jeg anbefaler at du tester på et vrak /panser før du går løs på festkjerra... du får tross alt ingen erstatning fra produsentene på dette som kalles "feil bruk av produktene"

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også holdt meg til proffprodukter til roterende. Mirror Glaze serien fra Meguiars, Menzerna eller Optimum. Dette i kombinasjon med Souns puter vil gi deg et mye bedre resultat enn forburkerproduktene fra Megs.

 

Som LSP kan du jo ivestere i en god voks. Jeg har virkelig fått øynene opp for det i de siste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår