Gå til innhold

Førerkortbeslag

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Var det ikke slik at de ikke pleide betinget fengsel før ved 150 km/t +?

 

Også er straffen foreslått til 15 dager UBETINGET fengsel?

 

Men skal ikke bort i fra at du kan diskutere det til betinget dom i stedet for... Har du noen sterke kort i ermet?

 

 

er vel betinga før 150 og ubetinga etter 150 mener jeg..

kort i ermet.. må være psykolog det da.

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal nå i rettslig avhør om torsda'n, så får se hvordan det går..

 

forslaget er som sagt 15dager ubetinga i tillegg til 10mndr beslag.. måtte april måned komme fort!!!

 

Formildende omstendigheter er det i politiets øyne ingenting som heter.. tørr vei eller blankis.. gode dekk eller slicks.. doesn't matter! hvert fall ikke i positiv retning for ''gjerningsmannen'' som det så fint heter!!

MEN det at de snart har brukt 5mndr på detta, skal jeg nok nevne ja!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kesol og buskmann: De som har mista lappen før vet hvor kjipt det er! Dere to har vel aldri mista lappen siden dere skriver det dere gjør.

Dere er vel perfekte dere. Kjører ALDRI fort, gjør aldri noe galt dere vel?

Prøv å sett dere i andres situasjon, det kan dere tjene på i mange sammenhenger.

Og jeg er til informasjon jente. Ikke at det forandrer noe, men.

 

Jeg sier ikke at det er synd på meg fordi jeg ikke får kjøre i 148,5.. jeg sier bare at det er ufattelig urettferdig at de vil bure meg inne for det! Gi meg gjerne en bot å beslag, men føler faan ikke at jeg fortjener fengsel.

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv mista lappen for å ha blitt målt i 141km/t i 90 sone for en god del år tilbake, men jeg husker godt hvor kjipt det var å gå et halvår uten lappen.

Jeg fikk også 10tusen i bot, men jeg tok 15 dager isteden. Syns det var gæli det samma den gangen, sparte de kronene iallfall.

 

Var mest glad for at de ikke rakk å få målt meg før jeg hadde fått bremsa kraftig ned, hadde 240km/t før de fikk målt meg..

Men jeg fikk en lengre lekse baki politibilen der de prøvde å få meg til å innrømme hvor fort jeg egentlig kjørte.

 

Det fikk de selvsagt aldri vite da..

 

Men det halvåret uten lappen var det lengste halvåret i mitt liv!

Og jeg husker det fortsatt hver gang det kiler litt i høyrefoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv mista lappen for å ha blitt målt i 141km/t i 90 sone for en god del år tilbake, men jeg husker godt hvor kjipt det var å gå et halvår uten lappen.

Jeg fikk også 10tusen i bot, men jeg tok 15 dager isteden. Syns det var gæli det samma den gangen, sparte de kronene iallfall.

 

Var mest glad for at de ikke rakk å få målt meg før jeg hadde fått bremsa kraftig ned, hadde 240km/t før de fikk målt meg..

Men jeg fikk en lengre lekse baki politibilen der de prøvde å få meg til å innrømme hvor fort jeg egentlig kjørte.

 

Det fikk de selvsagt aldri vite da..

 

Men det halvåret uten lappen var det lengste halvåret i mitt liv!

Og jeg husker det fortsatt hver gang det kiler litt i høyrefoten.

 

Tusen takk for noe annet enn en moralpreken:D

Så godt å høre at folk faktisk VET hvordan det er å støtter meg litt istedenfor å denge løs på meg når jeg trenger det minst..

Kjipt at du mista lappen da, jeg unner INGEN det..:(

 

Fikk meg en lang lekse baki poltibiln jeg å, de forsøkte å få meg til å innrømme no høyere, men jeg nekta på det..

 

Jeg vil heller ha bot enn fengsel jeg egentlig..

Tviler sterkt på at psyken min tåler 15 dagers fengsel.. Men psykologer har ikke en dritt de skulle ha sagt fant jeg ut, så aner ikke hvordan jeg skal få fortalt dem at om de burer meg inne så blir det unormalt ille for meg..

Kan fastlegen gjøre noe med d?!?

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager i bur er ren avkobling! Hadde meg 25 dager på Åna k.f. for en 12-13 år sia. Kjekke folk var der, snikkra en masse paller! :) Ingenting å grue seg for! Biljard å avslapping forran tv'n om kvelden.

 

:/

Jeg føler meg litt sånn avhengig av å ha visse folk rundt meg.. Sikkert ikke mange her inne som skjønner seg på sånne psyke-greier, men..

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for noe annet enn en moralpreken:D

Så godt å høre at folk faktisk VET hvordan det er å støtter meg litt istedenfor å denge løs på meg når jeg trenger det minst..

Kjipt at du mista lappen da, jeg unner INGEN det..:(

 

Fikk meg en lang lekse baki poltibiln jeg å, de forsøkte å få meg til å innrømme no høyere, men jeg nekta på det..

 

Jeg vil heller ha bot enn fengsel jeg egentlig..

Tviler sterkt på at psyken min tåler 15 dagers fengsel.. Men psykologer har ikke en dritt de skulle ha sagt fant jeg ut, så aner ikke hvordan jeg skal få fortalt dem at om de burer meg inne så blir det unormalt ille for meg..

Kan fastlegen gjøre noe med d?!?

 

Jeg unner heller ingen å miste lappen, så noen moralprek begynner jeg ikke med. Jeg har kjørt kvoten min opp gjennom åra, hadde jeg blitt tatt for allt hadde jeg aldri hatt lappen i dag.

Kjører litt roligere nå som man har fått unger og tenker litt mer konsekvens. Men høyrefoten er fortsatt betydelig tyngre enn den venstre.. :p Men det er vel neppe en sak å gå til fastlegen med.. hehe

Jeg vet sannelig ikke hva du kan gjøre for å slippe å sitte inne, men vit iallfall at de dagene inne er rene feriekolonien.

 

Jeg fikk mange gode venner der, maten var god, jobben med å spikre paller var ensformig men masse røykepauser og skravlepauser gjorde at dagene gikk fort. Så var det sosialt på tv stua om kveldene. Eller bordtennis, biliard, treningsrom og diverse spill for de som likte det. Og så var det bingo hver lørdag, der jeg ofte vant meg røyk, brus og snop.

Og så var det konkurranse på brakka om å ha den beste sengestrekken og det mest strøkne rommet når formiddagsrunden gikk. ;) Og den vant vi gutta på rommet mitt hver bidige gang til alle andres frustrasjon.. hehe.. Så jeg har bare positive minner derfra. Masse trivelige folk som kjører for fort eller kjører i fylla i dette landet fant jeg ut.. :) Så du trenger ikke se for deg gitter, brød og vann iallfall. :)

 

Hvordan hverdagen på jentebrakka foregikk vet jeg ikke, men vi var alle samlet på tv stua, og alle virket like blide der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner heller ingen å miste lappen, så noen moralprek begynner jeg ikke med. Jeg har kjørt kvoten min opp gjennom åra, hadde jeg blitt tatt for allt hadde jeg aldri hatt lappen i dag.

Kjører litt roligere nå som man har fått unger og tenker litt mer konsekvens. Men høyrefoten er fortsatt betydelig tyngre enn den venstre.. :p Men det er vel neppe en sak å gå til fastlegen med.. hehe

Jeg vet sannelig ikke hva du kan gjøre for å slippe å sitte inne, men vit iallfall at de dagene inne er rene feriekolonien.

 

Jeg fikk mange gode venner der, maten var god, jobben med å spikre paller var ensformig men masse røykepauser og skravlepauser gjorde at dagene gikk fort. Så var det sosialt på tv stua om kveldene. Eller bordtennis, biliard, treningsrom og diverse spill for de som likte det. Og så var det bingo hver lørdag, der jeg ofte vant meg røyk, brus og snop.

Og så var det konkurranse på brakka om å ha den beste sengestrekken og det mest strøkne rommet når formiddagsrunden gikk. ;) Og den vant vi gutta på rommet mitt hver bidige gang til alle andres frustrasjon.. hehe.. Så jeg har bare positive minner derfra. Masse trivelige folk som kjører for fort eller kjører i fylla i dette landet fant jeg ut.. :) Så du trenger ikke se for deg gitter, brød og vann iallfall. :)

 

Hvordan hverdagen på jentebrakka foregikk vet jeg ikke, men vi var alle samlet på tv stua, og alle virket like blide der. :)

 

Så godt å høre! Tror nok høyrefoten til ''sånne som oss'' alltid vil være betydelig tyngre enn den venstre!

 

Jeg vet ikke hva det er, men jeg er livredd..

Liker ikke tanken på fengsel uansett!

Har hørt at fastleges anbefalinger tas med i betraktning, men at en psykolog sine anbefalinger ikke er like sterke, derfor lurer jeg på om det stemmer?

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! Tror nok høyrefoten til ''sånne som oss'' alltid vil være betydelig tyngre enn den venstre!

 

Jeg vet ikke hva det er, men jeg er livredd..

Liker ikke tanken på fengsel uansett!

Har hørt at fastleges anbefalinger tas med i betraktning, men at en psykolog sine anbefalinger ikke er like sterke, derfor lurer jeg på om det stemmer?

 

Ja, jeg elsker å kjøre bil. Og fart er jo en del av kjøreopplevelsen, så selv om man ikke tar de helt store sjansene som man gjorde før så må jeg ærlig innrømme at det gjør "godt for sjela" å få dra på litt innimellom. Gjerne innenfor førerkortbeslagsgrensa, mens før kunne man ligge sidelengs i det dobble.. Den gangen mente jeg at jeg var en jævel til å kjøre bil, nå tenker jeg mer at jeg nok hadde griseflaks..

Heldigvis for meg og alle rundt meg!

Men en gang vil nok flakskontoen gå tom også..

 

Ang lege vet jeg ikke helt.. Tenker hvis du sliter med psykiske stressreaksjoner helt plutselig, og at dette krever en form for utredning ..

At dette igjen resulterer i sterke beroligende medikamenter for eksempel.. Tviler sterkt på at de burer deg inne da, om du er under en form for utredning for en lidelse hos din fastlege.. Og din fastlege mener at fengsling bare vil gjøre vondt værre..

Bare et tankespill.. Jeg vet ikke, men en leges anbefalninger vil nok bli tatt hensyn til av retten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen mente jeg at jeg var en jævel til å kjøre bil, nå tenker jeg mer at jeg nok hadde griseflaks..

 

Nå måtte jeg nesten få kommentere meg sjøl her.. Høres ut som den seriøse voksne gubben.. Dette stemmer overhodet ikke!! :D

Er heldigvis endel år igjen før jeg har planer om å slutte med alle guttestrekene mine da..

Er vel knappe 5-6 år siden jeg begynte å trappe ned kjørestilen.

En kombinasjon av motorhavari på grombilen, kjærringstyr, familiebil med feilhjulstrekk, 7 seter fulle av gnål.. (Føltes iallefall sånn enkelte ganger) og man ligger ikke sidelengs med unger i bilen, punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår