Gå til innhold

Førerkortbeslag

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Jaja, ripper opp denna tråden igjen mest fordi jeg er nysgjerrig på hva folk tror dommen blir?

 

Har nå gått 4mndr og jeg har ringt hundrevis av ganger og snakka med hundrevis av forskjellige folk..

 

Venter på brev med dato for rettsmøte hvor jeg skal få den endelige straffa.

Fikk vridd ut av en poltifyr jeg snakka med at det stod noe om 8mndr, (Juristn hadde lagt fram forslag om det) men så sa han at han ikke kunne si no om det.. Så jeg antar at han røpa seg litt der!

 

Uansett, hva tror dere?

*148,5km/t gj.snitt over 6km

*90-sone

*motorvei kl. A

*ingen trafikk

*tørr veibane

*godt lys

 

Selv har jeg lest meg fram til noe sånt som 9-12mndr uten førerkort og ca 15.000 i bot..

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg skal tippe på noe så blir det vel heller at det blir lagt ned påstand om betinget fengsel, også kan du prøve å "diskutere" deg fram til samfunnsstraff i retten.

 

Angående din framtid mht jobber osv. så tror jeg ikke du skal tenke på mye på det. Klart, du får neppe jobb i Politiet eller Trygg Trafikk. Men rent generellt tror jeg ikke det medfører store ulemper for deg.

Kjenner en del som har fått jobb hos arb.givere hvor det er "krevd" prettfri vandel og rent rulleblad, bl.a på flyplasser, fengsel +++. Disse har også vært domfelt for råkjøring og noen andre ikke bilrelatert ting.

 

Å ha en dom på seg for råkjøring er det mange, allfall en del, som har. Det er ikke en slik sak som hemmer framtida di, så fremt at det ikke blir flere ganger :)

 

PS: Synes saken begynner å dra ut i urimelig langtid uten at du får høre noe. Det kan du vurdere å bruke i straffeutmålingen. Det hender de gir litt lavere straff pga. lang behandlingstid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal tippe på noe så blir det vel heller at det blir lagt ned påstand om betinget fengsel, også kan du prøve å "diskutere" deg fram til samfunnsstraff i retten.

 

Angående din framtid mht jobber osv. så tror jeg ikke du skal tenke på mye på det. Klart, du får neppe jobb i Politiet eller Trygg Trafikk. Men rent generellt tror jeg ikke det medfører store ulemper for deg.

Kjenner en del som har fått jobb hos arb.givere hvor det er "krevd" prettfri vandel og rent rulleblad, bl.a på flyplasser, fengsel +++. Disse har også vært domfelt for råkjøring og noen andre ikke bilrelatert ting.

 

Å ha en dom på seg for råkjøring er det mange, allfall en del, som har. Det er ikke en slik sak som hemmer framtida di, så fremt at det ikke blir flere ganger :)

 

Men det blir jo ingen rettsak.. bare rettsmøte..

hørte poltimannen sa at det ikke ble ubetinga fengsel, siden det først gis ved hastighet på 150+..

 

Skjønner ingenting av detta her jeg..

betinga fengsel= må i buret?

ubetinga= dom du må sone om du er dum en gang til? :P

 

Hadde vel egentlig en våt drøm om en kjørelærer-utdanning, men det tror jeg er rimelig uaktuelt nå...?!

 

Faan meg fælt hvor ødeleggende et førerkortbeslag er!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betinget fengsel = du soner ikke i selve fengslet. Du får en betingelse for at du slipper å sone inne.

 

Ubetinget fengsel = Ugjerningen er av en sånn karakter at du åker rett inn i buret.

 

Rettsmøte er et rettslig møte, altså en form for "rettsak".

Det er der du får tilmålt straffen i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bli kjøreskolelærer... Hva i all verden skal du finne på? Det er jo så få valg... :)

 

Neida, er jo ikke det..

Men det har liksom vært ''drømmeyrket'' noen år nå, så litt kjipt at det faller i grus..

 

Finner nok på no fornuftig.. Motor/bil-interesserte kjærringer trengs vel et eller annet sted..:)

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ingen som helst ting som tilsier at du ikke skal få ubetinget fengsel! Har en kammerat som mista lappen, han ble målt til 129 i en 80 sone. Null trafikk, tørr vei, langt oversiktelig strekk. Disse tinga har da ikke så mye å si siden for fort er for fort. Ikke spesielt formildende om du følte du kunne kjøre fortere pga værforold og lokasjon...

 

Kammeraten min fikk 18 dager i buret, ingen bot, pga at han ikke hadde nok inntekt til at de gadd ta noen penger fra han, dermed en litt lengre fengselsstraff enn hvis han hadde fått bot.

 

En må ta straffen en får, men går selvsagt an å diskutere den, for å få den mildere. Men dersom du er student eller tjener lite, så burer de deg heller inne. Har ikke noe å si om du kjørte over eller under 150...

 

Dette var for sikkerhets skyld ikke ment som noen moralpreken, for all del! Hvem med litt villhester inni seg (som til og med snille svigerfar har) kan med hånda på hjertet si at de ikke har vært kvalifisert til fengselsstraff noen gang med tanke på bilkjøring? OK, kanskje noe, men til og med kona som alltid kjører pent har da testa litt da ho fikk lappen. Selv har jeg testa toppfarten på flere biler på strekket der kammeraten min mista førerkortet (så oversiktelig og bra vei er det), gamle toyotaen min viste godt 195 på speedometeret f.eks. og en prelude jeg kjørte viste 215, da turte jeg ikke mer...

 

Så whatever, alle har kjørt for fort, men desverre er det slik at straffen for "råkjøring" som regel ikke henger på greip her i dette landet!

 

Både jeg og kompisen (som er svogeren) jobber som alarm montører i det største sikkerhets selskapet i europa, og jobben krever plettfri vandel. Og det at han har spikra paller i 18 dager hadde ingen betydning for om han fikk jobbe hos oss eller ikke... Så det er da kun de helt ytterst få tinga du ikke kan få lov til å jobbe som... Men klart om kjørelærer var en drøm, så ligger du vel kanskje iallefall litt dårlig an...

 

lykke til da.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår