Bambozle Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 finnes det 1k klarlakk? eller eventuelt klar(ikke matt) bengalack? hvor får jeg kjøpt dette? jeg trenger svart klar benga.. eller 1k klarlakk da grunning er med bengalack/arcanol grunning.. vil jeg få en klarere farge om jeg bruker Bengalack Blank 90 som siste strøk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mafiaz Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 vet ikke så mye om lakking, men Bengalack har jeg brukt mye på landbruksmarskiner. Bengalack blank 90 blir helt glatt og blank. ( bare så du vet d så når du lakker med bengalack så vil du få et "¤"%#" styr med å slipe det ned igjen). Siter << Den kloke spør ikke, han husker. >> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Hmm... Du mener ikke svart klar benga? men blank svart benga? Kjøp blank bengalakk, den er blank og glatt hvis du gjør det rett. Husker ikke helt om du får klarlakk benga, men du kan jo høre på en malingssjappe;) Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambozle Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 @mafiaz... Bilen min er allerede malt med bengalack.. sååååee. jeg vet:p det som er greia.. er at en kompis skal sprøyte for meg... jeg skal begynne og pusse i morgen :) jeg bruker benga. har kjøpt 2 liter med BENGALACK METALLGRUNNING ARCANOL (Svart matt) som du ser... så blir den veldig MATT... derfor lurer jeg på, for og få den til og bli litt klar altså IKKE matt om jeg kan bruke Bengalack Blank 90 for og få et slikt resultat.. eller hva dere tipser meg til og gjøre for at jeg skal få en klar svartfarge å ikke en matt svartfarge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Om det er blank bengalakk så skal den bli blank om du sprøyter dem med flyt ;) Er denne blank 90 som du snakker om da kun en blank alla klarlakk da? ;) Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bartekos Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Bengalakk blank 90 er den blanke basen de bruker til å blande alle andre farger. Skulle ikke være noe problem å få denne kun som klarlakk, altså uten noe fargemekk oppi. Blir noen "dråper" mindre lakk da, men det får du leve med ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Unnskyld meg, men Arcanol bruker vi som heavy-duty ruststopper på landrovere, på støtfangere, ramme etc... hvorfor i h... vil du bruke det som grunning?! :omfg Få heller blanda noe sort benga, base 90, som de sier :) den blir blank! Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambozle Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 hmm grunnen er fordi jeg har en opel.. di ruster som faaen! hehe så jeg bruker det som grunning og blank 90 eller hva dere sier som siste strøk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bartekos Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Eventuelt bare få blanda den fargen du vil ha i bengalack med blank 90 som base. Kan male rett oppå Arcanolen, og får den fargen du vil, med blank og relativt ok finish med litt arbeid. Koster akkurat det samme skulle jeg tro. Kanskje noen kroner mer... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg