EirikA4 Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 jaja da kom jeg ikke opp i muntlig den dagen heller, så fant ut at jeg skulle bytte termostat, siden driftstemperaturen lå rundt 80grader dro på møller og kjøpte en til 481 kroner med pakningen deretter leste jeg meg litt opp på nettet og fant ut at jeg måtte tappe av frostvesken...på den nederste slangen som går til radiatoren. jeg satt en bøtte under bilen slik at vesken gikk til gjennbruk da jeg ikke hadde ny, sølte litt som dere ser etterhvert, men fylte bare etter med vann (så da er det veldig viktig at jeg skifter før vinteren) men best å bytte mens man er igang;) deretter fant jeg til slutt ut hvor termostaten satt(følg den nederste slangen som sitter på radiatoren til motoren) som dere ser på bildene som kommer måtte jeg først løsne et stag for å komme til den ene av de to 10mm boltene... oversiktsbilde den gamle termostaten oh staget helt til høyre staget så er det bare å dra ut den gamle termostaten, men hær kommer det mye mere frostveske, ble ganskeså våt av vesken som fulgte armen inn til skuldra:D så er det bare å sette inn den nye med den nye pakninga noe som er enklere sakt enn gjort...:deng får håpe dette blir litt til hjelp for andre:D :pimp Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_E Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Fyker'n opp i 90 grader når eller? ;) Merket noen forskjell på bilen nå etter du har bytta?:) Siter Audi A4 1,8l B5 '95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 jepp, rett opp:D etter ca. 4Km det var arti å se resultater... nei man skal ikke kjenne noen forskjell på ytelsen, men er jo best for motoren å ha en driftstemperatir på ca. 90grader:thumb Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiole Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Har en Audi A4 1.9TDi.. Får den faen ikke over 70 - 75 grader, ikke etter 4 mil engang, men når jeg spinner eller lignende, så går den av og til opp til 80, om jeg er heldig. Og når det er varmt ute, bruker den å ligge på 85 - 90 grader. Er termostaten min gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 den er nok det ja, min holdt seg rundt 80 grader nå de siste ukene og da var det varmt... er jo fort gjort å bytte så hvorfor ikke bare gjøre det med en gang:D Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiole Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 den er nok det ja, min holdt seg rundt 80 grader nå de siste ukene og da var det varmt...er jo fort gjort å bytte så hvorfor ikke bare gjøre det med en gang:D Hehe, du sier noe der! :) Men dette får man vel ikke opp med diagnoseutstyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 hehe nei! termostaten består vel bare av noe voks som utvider seg og krymper ved temperaturforandring så den er en ren mekanisk del, som ikke vises på vagcom:x Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiole Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Allright, tusen takk :) Da blir dette fikset på Mandag, siden jeg har en kompis som jobber på møller ;) Edit: foreslår du legger denne til FAQ-tråden, Alex! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg