Snudii Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Hei. Til helgen skal det ene motor dekselet lakkes, i blå farge, grunn fargen er svart, som det står motor bostaver på "1.6 SR" Er det i grunn bare å pusse godt, spraye grunnings farge, så blå og klarlakk over? Noen tips å få på veien ? =) Siter Bmw 325i :D Vinterleketøy! -Seat Leon 1.6-Turbo. Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Er det toppdeksel du mener ja? jeg ville brukt syregrunning på det, da den tåler varme...så er det bare å fyre på med lakk , klarlakk osv. Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snudii Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Er det toppdeksel du mener ja? jeg ville brukt syregrunning på det, da den tåler varme...så er det bare å fyre på med lakk , klarlakk osv. Det stemmer det. Der det står 1.6 SR skal det være blå lakk, og dekselet rundt skal bli grålig hadde jeg tenkt, + alle kabler o.l skal pakkes inn med blå PVC rør.. Her er ett bilde: Siter Bmw 325i :D Vinterleketøy! -Seat Leon 1.6-Turbo. Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 De dekslene, de i plast? trodde først de var i stål eller noe jeg...men da er vel egentlig plastgrunning det beste å anbefale? er iallefall det jeg har blitt fortalt...men om du skal kjøpe lakken hos ei lakksjappe har de vanligvis de beste svarene :) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Trenger ikke bruke syregrunning på plast, se baksiden av dekselet for å se hva slags merking som er der, og se deretter i lakkprodusentens manual for prepping og lakkering av den type plast Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snudii Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Dekselet er i plast ja. Så tror ikke det er noe særlig varme der. Tipper det går fint med hvit grunning og så lakke med blått rett oppå grunninga, ikke sant eller? Men det jeg lurer på nå, er det nødvendig med klarlakk for en fin finish, tenker spray fra biltema, har også noen kontakter på lakkverksted her ( http://www.propaint.no ) Men tror dere ikke biltema/ Bilxtra spray holder? Ønsker å ha få det fint, men ikke bruke for mye penger på dette, i og med holder på med andre prosjekter på bilen for øyeblikket, Siter Bmw 325i :D Vinterleketøy! -Seat Leon 1.6-Turbo. Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Jeg ville nå iallefall ikke brukt Biltema lakk...BilXtra sin er nok mye bedre da..."når det først skal gjøres, kan det gjøres skikkelig" :) Og om det er Blå Metallic lakk du tenker på, må du ha klarlakk over ja, hvis ikke blir lakken helt matt og falmet. Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snudii Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Ok, takker for svar skal legge ved ett bilde når jobben er gjort, skal nokk bli bra uansett =) Siter Bmw 325i :D Vinterleketøy! -Seat Leon 1.6-Turbo. Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Du må sjekke merkingen på dekselet om hvilken plast type det er, og så preppe det og bruke grunning som er beregnet for den type plast som dekselet er laget av Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snudii Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Du må sjekke merkingen på dekselet om hvilken plast type det er, og så preppe det og bruke grunning som er beregnet for den type plast som dekselet er laget av Hva mener du med preppe? Siter Bmw 325i :D Vinterleketøy! -Seat Leon 1.6-Turbo. Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Klargjøring, dvs brenning, evt forvarming, vasking med dertil egnet tynner, evt sliping og avfetting med dertil egnet tynner, regel rett alt det som skal til før du begynner å sprøyte delene, alt dette står oppført i brukerveiledninger fra lakkprodusenten Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg