Gå til innhold

Sykt rart problem med b230E motor.. (HASTER)

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

prøv å blokker retur slangen mens du ruser bilen da.. da finner du fort ut om det er bensintrykket!

 

 

Så prøver du deg med start gass rundt belgen for å sjekke falsk luft..

 

Har du elektronisk tenning? prøvd å byttet tenningsmodulen? sjekk kablene på den inn mot mdulen, vært borti ledningsbrudd der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å klemt over returslangen med ei tang. Ble ikke noe bedre. Har også prøvd å holde inne kaldstartdysa for å sjekke om det er for lite bensin uten hell... Har ikke elektronisk tenning nei. Er stift-tenning..

 

Har ikke fått spraya med startgass rundt belgen, men har hatt den av flere ganger for å sjekke etter hull osv.. Fant ingen synlige hull.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å klemt over returslangen med ei tang. Ble ikke noe bedre. Har også prøvd å holde inne kaldstartdysa for å sjekke om det er for lite bensin uten hell... Har ikke elektronisk tenning nei. Er stift-tenning..

 

Har ikke fått spraya med startgass rundt belgen, men har hatt den av flere ganger for å sjekke etter hull osv.. Fant ingen synlige hull.

Det høres rart ut.. ville prøvd med startgass å fått utelukket falsk luft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Skal lese det dokumentet der ja.. :)

 

Men det er ingen andre her som har hatt ca samme problem, og vet hva feilen er..?

 

Syns igrunnen det var meget rart at dysene slutta å sprute bensin når jeg ga gass..

 

Dysene er neppe tett nei.. Tok dem ifra en motor som starta å gikk finfint..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti samme problemet nesten.

b23e som ruset seg opp litt og dødde ut da man skulle kjøre.

Ble byttet tennings deler og filter,pumpe osv.

Til ingen nytta dog.

 

Satte på k-innsug og weber = problemene forsvant og bilen ble brukbar.

Null stress joggedress..

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Men nå har det seg slik at jeg helst vil ha detta k-jet greierne til å funke da det er en bilcrossbil.. Vil nødig miste et brukbart k-innsug og en god weber på bud.

 

Jeg har ihvertfall kommet frem til at det må være noe med innspruten å gjøre da jeg har byttet alt det du nevnte..

 

Men problemet med min bil, er ikke at den ruser seg opp å dør.. Den starter helt normal, må holde litt gass på den til den blir litt varm, å da går den på 900rpm på tomgang.. veldig fint egentlig.. Men med engang jeg skal gi gass for å kjøre, begynner bilen å hoppe/nykke/sprette noe voldsomt for så å dø ut etter hvert.. Virker omtrent som om man kjører bilen tom for bensin.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har selv K-Jet i min bilcrossbil. Har ikke hatt problemer med denne selv, og motoren er pålitelig som juling. Har du sjekket bensintrykk og at det ikke er en dyse som er tett ? Kan høres ut som ett bensinproblem.

 

OT: Har du tenkt deg oppover til røssvoll motorstadion ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier det er enten tette dyser eller for lite bensintrykk.. Har da kun fått målt bensintrykket mellom motor og pumpe, som var 6.3kg eller bar.. Dysene skal ikke være tette nei..

 

Tror neppe det blir noen tur dit bort nei.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyter ikke nei.. Bare mister all motorkraft.. Blir heller ikke bedre om jeg holder inne knappen til kaldstartdysa heller.. (får jo mer bensin da).

 

Tenningen er 100% rett å med bare nye deler bortsett fra ledninga fra coil til kondensator..

 

Men det som er så vannvittig rart, er jo at dysene slutter å sprute bensin når jeg gasser/holder pedalen i bunn.. K-jet skal jo sprute HELE tiden.. Konstant.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten banne på at det er bensinpumpen din eller bensintrykksregulatoren som er gåen.. Kaldstartdysa får verken mer eller mindre bensin enn hovedysene hvis det ikke er nok trykk fra pumpa eller at bensintrykksregulatoren sender all bensinen tilbake der den kom fra. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ja hvordan skal man gjøre det.. Er det rett bensintrykk når du gasser på og den dauer ut ? Bensintrykksregulatoren holder jo ett stabilt trykk på dysene og sender det den får til overs tilbake til tanken, så hvis den er fucka vil du jo ikke ha rett bensintrykk mellom pumpa og innspruten. Sent på kvelden og sånt men jeg tror jeg ikke er helt på bærtur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår