totte88 Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 eneste probleme med lite bremser bak blir jo at dn blir verre å få satt opp før sving om du liker å jøre det med bremsene! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Ja, er nettopp det jeg også tenker på.. :P Har også en liten plan om å bygge hydraulisk brekk i tillegg til det orginale brekket... Som går via kaliperene og en egen tank og hovedsylinder fastmontert på selve brekket.. Hjelper på i svingene det.. Men skulle jo helst ha hatt "normale" bremsekraft bak via pedalen også da.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Hva med å få tak i bremsepumpe fra rs2000? For det kommer nok til å bli alt for lite med den du har nå hvis du skal ha kalipere foran fra capri med 3l og kaliperer bak fra 240. Rs2000 har mye større kalipere foran enn en vanlig escort, den har vel også større bremsesylindere bak. veit ikke hva som er størst av di capri kaliperne du har og rs2000 kalipere. Du kan jo fint regne ut hvor stor bremsepumpe du behøver for å klare å flytte stempla i kaliperne, du må bare finne ut diametere på stemple og maks vandring og diameter på stemplene i kaliperne. Nå tar jeg bare noen tall rett ut i fra lufta, men hvis stemple i bremsepumpa har en diameter på 50mm, ved 2mm vandring så vil du klare å flytte 2 stempler på 25mm 2mm, eller et stempel på 25mm 4mm, eller et stempel på 50mm 2mm. skjønner? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Ah.. sånnsett ja.. Men de capribremsene har ikke vært noe problem å få til å steinstå når fordakselen var på.. Var bar ett lett trykk på bremsen før den låste alle hjul, så mulig det står ei slik hovedpumpe som du beskrev? Må nå forske litt på det der med bremser.. Skal jo være sikkerhet inne i bildet også.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.