Gå til innhold

F#&%¤ beltekontroll

Ranger emnet


Brandtenborg

Anbefalte innlegg

Originally posted by Decepe

Det er ikke lov til å ta selvmord. Å krasje uten belte er så å si selvmord....

(i riktig hastighet)

 

Ja, det er dødsstraff for å begå selvmord, er det ikke?

 

Til du som ikke vil betale ekstra skatt, da er det MYE du heller burde henge deg opp i.

 

Klart det er idioti å ikke bruke belte, men det vel for faen på eget ansvar.

 

Nei til overfornynderi!

 

La gutten dø hvis han vil det, det er ikke MITT problem, jeg bruker belte, men jeg er imot påbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kompis av meg smalt pappa sin passat i ca 50 rett inn i høyresida til en gammel rånebmw.

 

Sjåføren av rånebmwen hadde forøvrig kjørt gris og var helt skyld i ulykken - men han hadde faktisk ikke belte på seg

 

Det endte med at han smalt et par tre ribbein og fikk seg ordentlig mørbank + at han ble sittende på fanget til kammeraten sin i passasjersetet. Hele venstesida av bilen var helt trykkt inn.

 

Han hadde sikkert kjørt bil med pinne styrt fra munnen i dag hvis han hadde brukt belte :D

 

Er ikke alltid det er best men jeg føler meg naken uten det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kinx

 

forbanna tosk altså. er du helt idoit? det går utover HAN.

Jeg bruker alltid belte, men jeg syntes det forbanna teit at noen skal bestemme over meg.

Dette har INGENTING med anarki å gjøre, da må du lese litt mer gutten min. Beltepåbud på voksne mennesker grenser til overformynderi!

 

hvor er grensen for hva en skal bestemme da? Du synes det er teit at noen skal bestemme over deg, men tror du ikke at det er til din fordel? For min del synes jeg slike påbud er helt korrekte. Om du er voksen eller ung så har du uansett større sjans for å overleve med belte. Folk sier at det bare går ut over han osv.. slik er det ikke..

 

 

Tror oxo familien til de fleste setter pris på at en bruker det.. Tenk om det kunne reddet deg en gang, ville du heller bli rullet rundt i en rullestol og bli helt grønnsak?

 

 

 

Når en blir eldre så oppdager en at et beltepåbud er bare småtteri i forhold til alle påbud som er..

 

og dessuten er det mulig jeg er idiot, men å klage på at en må bruke belte, uten å ha en medisinsk grunn, er idioti over alle grenser. Bare å venne seg til å bruke det, bøtene kommer bare til å bli mye høyere.. Hvertfall ingen problem for meg, skal folk sitte på med meg så må de ha belte oxo..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

hvor er grensen for hva en skal bestemme da? Du synes det er teit at noen skal bestemme over deg, men tror du ikke at det er til din fordel? For min del synes jeg slike påbud er helt korrekte. Om du er voksen eller ung så har du uansett større sjans for å overleve med belte. Folk sier at det bare går ut over han osv.. slik er det ikke..

 

 

Tror oxo familien til de fleste setter pris på at en bruker det.. Tenk om det kunne reddet deg en gang, ville du heller bli rullet rundt i en rullestol og bli helt grønnsak?

 

 

 

Når en blir eldre så oppdager en at et beltepåbud er bare småtteri i forhold til alle påbud som er..

 

og dessuten er det mulig jeg er idiot, men å klage på at en må bruke belte, uten å ha en medisinsk grunn, er idioti over alle grenser. Bare å venne seg til å bruke det, bøtene kommer bare til å bli mye høyere.. Hvertfall ingen problem for meg, skal folk sitte på med meg så må de ha belte oxo..

 

Så lenge ting bare går utover meg, syntes jeg ingen skal bestemme slikt. Basehopping er lov, men å kjøre uten bilbelte, det er forbudt? (jeg er forresten veldig for basehopping). At det går utover familien min skal vel dere ikke bry dere om? Det går være grenser for hvor mange ledd dere skal tenke i da. Syntes egentlig kanskje vi skal forby biler i det hele tatt? Det dør ganske mange vært år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kinx

 

Så lenge ting bare går utover meg, syntes jeg ingen skal bestemme slikt. Basehopping er lov, men å kjøre uten bilbelte, det er forbudt? (jeg er forresten veldig for basehopping). At det går utover familien min skal vel dere ikke bry dere om? Det går være grenser for hvor mange ledd dere skal tenke i da. Syntes egentlig kanskje vi skal forby biler i det hele tatt? Det dør ganske mange vært år.

les det jeg skrev før i denne tråden!

 

Det er veldig liten sjangs å lande i hodet på en kar i basehopping, der går det bare utover deg!

Bruker du ikke bilbeltet kan dette ramme andre uskyldige mennesker !!

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driter egentlig i din familie, men for min egen del så tenker jeg på det...

 

Base hopping kan gjerne folk drive med bare de ikke skader andre. Kontollert basehopping er vel greit, men å trekke paralleller til bilkjøring er litt feil. Hvis en sammenligner bilkjøring og basehopping burde en ikke være i traffikken.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

jeg driter egentlig i din familie, men for min egen del så tenker jeg på det...

 

Base hopping kan gjerne folk drive med bare de ikke skader andre. Kontollert basehopping er vel greit, men å trekke paralleller til bilkjøring er litt feil. Hvis en sammenligner bilkjøring og basehopping burde en ikke være i traffikken.

 

så når en basehopper fomler med skjermen og smeller i fjellveggen så opptar ikke det midler.....

"det går bare utover den som hopper" :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

les det jeg skrev før i denne tråden!

 

Det er veldig liten sjangs å lande i hodet på en kar i basehopping, der går det bare utover deg!

Bruker du ikke bilbeltet kan dette ramme andre uskyldige mennesker !!

 

Mvh

Lethal

 

Har du noe statistikk på hvor mange som blir skadet av folk som flyr ut av frontruten? Heh, jeg kan umulig tenke meg den er veldig skremmende lesing :). Men hvis noen vil drepe meg ved å hoppe gjennom ruta mi, så joda, det kunne jo vært en minneverdig exit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kinx

 

Har du noe statistikk på hvor mange som blir skadet av folk som flyr ut av frontruten? Heh, jeg kan umulig tenke meg den er veldig skremmende lesing :). Men hvis noen vil drepe meg ved å hoppe gjennom ruta mi, så joda, det kunne jo vært en minneverdig exit. :)

Det er fullt mulig ja..

Er vel vanskleig å sette tall på det, men det er mange som har blitt drept pga han som sitter bak ikke har beltet på seg :rolleyes:

Er vel kanskje ikke så mange som har blitt skada og drept av en som flyr ut av vinduet, men det kan skje, og er det ikke noen som har blitt skada/drept av dette er det bare flaks :rolleyes:

 

-Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Det er fullt mulig ja..

Er vel vanskleig å sette tall på det, men det er mange som har blitt drept pga han som sitter bak ikke har beltet på seg :rolleyes:

Er vel kanskje ikke så mange som har blitt skada og drept av en som flyr ut av vinduet, men det kan skje, og er det ikke noen som har blitt skada/drept av dette er det bare flaks :rolleyes:

 

-Lethal

 

Dette forumet er fullt av folk som skryter av at de kjører i over 200 i rushtiden, også henger dere dere oppe i en stakkar som ikke vil bruke beltet.. det er helt latterlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kinx

 

Dette forumet er fullt av folk som skryter av at de kjører i over 200 i rushtiden, også henger dere dere oppe i en stakkar som ikke vil bruke beltet.. det er helt latterlig. :)

 

Vel, DU henger deg opp i det.

Det er et påbud og det er DU som er imot det.

Det er DU som kaller folk som er for påbudet for tosker og idioter.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

Vel, DU henger deg opp i det.

Det er et påbud og det er DU som er imot det.

Det er DU som kaller folk som er for påbudet for tosker og idioter.

 

Vel, folk som kommer med så latterlige argumenter fortjener å bli omtalt som mindre smart :) Men det var egentlig ikke ment som et personangrep, jeg har ikke noe imot noen jeg, men man blir litt opphisset når man diskuterer.

 

Men jeg mener fortsatt at det ikke har kommet noen bra argumenter for beltepåbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår