asdf Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Hei folkens. Har nettopp gått til innkjøp av en Mini cooper s 170 hk (oppgradert utgave) med kun 27000km på telleren, med følgene utsytr: -Chilli-pakke - El. takluke i glass - Navigasjonssystem - Harman Kardon anlegg m/ cd skifter - Xenon - crusekontroll + mye annert Har tenkt å oppgradere til 225hk, hva annbefales av deler ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Grattis! Hehe... Du må legge ut bilder da! Vedr oppgradering kan du lese litt her på forumet først, og evt komme med spørsmål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingrid Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Sleng ut noe mer info og bilder av bilen din da, den hørtes fin ut:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asdf Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Bilder kommer. Senshi : Har lest igjennom tråden din, meget pen og gjennomført bil. Grattis. :) Har noen gode erfaringer med Alta performance ? Ønskeliste : http://www.altaminiperformance.com/products/show/486/ECU-R53-ALTA-Plug-N-Play http://www.altaminiperformance.com/products/show/27/Replacement-Catalyst-w-Header http://www.altaminiperformance.com/products/show/300/Exhaust-System-3- http://www.altaminiperformance.com/products/show/287/Supercharger-Pulleys-Version-2-0 http://www.altaminiperformance.com/products/show/8/Supercharger-Pulley-Belt http://www.altaminiperformance.com/products/show/295/Top-mount-Intercooler-Version-2-0 http://www.altaminiperformance.com/products/show/457/MSD-Ignition-Coil-Upgrade http://www.altaminiperformance.com/products/show/378/BRISK-Premium-Spark-Plug- http://www.altaminiperformance.com/products/show/462/Spark-Plug-Wires-Magnecor Hva bør enn beygnne med ? Alt ? heh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Takker :) Alta har bra saker, men finnes mange andre sider også. Ta en titt på disse f.eks: http://www.outmotoring.com/mini-cooper-accessories/2002-2006_MINI_Cooper_S_parts/ http://www.mossmini.com/Browse/ComponentMenuProducts.aspx?WebCatalogID=22&PlateTypeID=1 http://www.lohen.co.uk/shop/categories.asp Av de tingene du har lista opp, ville jeg starta med S/C pulley + belte + noen kaldere plugger + Alta CAI (Intake System Version 2.0). Ville styrt unna den I/C'en du linka til. Ville heller valgt GRS eller GTT sin. Coil og tennplugg ledninger er sikkert greit å bytte. Jeg merka egentlig ingen forskjell... Eksos og manifolden du har linka til har jeg ikke peilig på. Jeg har selv valgt Milltek sport eksos + GTT sin manifold & catalysator (er visstnok lik Janspeed sin i design, men bedre laget). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asdf Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Takker for info. Beygnner nok i det små som deg :) Hva er forskjell på 15,17,19% pulley ? Jo høyre prosent på pulleyen jo høyrere ladetrykk på kompressoren,heilt på vill spor nå eller ? Hvilken chip bruker du ? Mange dumme spm. på en gang.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Takker for info. Beygnner nok i det små som deg :) Hva er forskjell på 15,17,19% pulley ? Jo høyre prosent på pulleyen jo høyrere ladetrykk på kompressoren,heilt på vill spor nå eller ? Hvilken chip bruker du ? Mange dumme spm. på en gang.. hehe Det med størelsen på drevet er samme som når du er ute å sykler i 30km i timen med 40omdreininger per min på trøene og så girer du ned til det minste drevet framme ved trøen og da må du plutselig ha 120omdreininger per min for å klare å holde samme farten.... Jo mindre drev jo fortere går kompressoren rundt og jo høyere blir trykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asdf Skrevet Juni 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Det med størelsen på drevet er samme som når du er ute å sykler i 30km i timen med 40omdreininger per min på trøene og så girer du ned til det minste drevet framme ved trøen og da må du plutselig ha 120omdreininger per min for å klare å holde samme farten.... Jo mindre drev jo fortere går kompressoren rundt og jo høyere blir trykket. Takker for info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Men 19% er ikke nødvendigvis bedre enn 15%! Ville kjørt 15 eller 17%. Ikke noe særlig mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asdf Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Men 19% er ikke nødvendigvis bedre enn 15%! Ville kjørt 15 eller 17%. Ikke noe særlig mindre. Trur eg går for 17% pulley Må bare finne ut hva eg vil ha først :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asdf Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Hvordan er jcw eksos kontra miltek i lyd/effekt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Hvordan er jcw eksos kontra miltek i lyd/effekt ?Jeg byttet til Milltek eksos sist uke. Må erlig inrømme at jeg merker ikke noe stor forskjell på akselerasjon, men motoren drar mye lettere i motbakker. Og jeg merket et overaksende fall på drivstoff forbruket. Jrg har mere tro på at en gjør ikke underverket med slik eksos på en orginal motor, men en har skikkelig eksos vist en skal trimme. Men lyden er der, utseende også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asdf Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Jeg byttet til Milltek eksos sist uke. Må erlig inrømme at jeg merker ikke noe stor forskjell på akselerasjon, men motoren drar mye lettere i motbakker. Og jeg merket et overaksende fall på drivstoff forbruket. Jrg har mere tro på at en gjør ikke underverket med slik eksos på en orginal motor, men en har skikkelig eksos vist en skal trimme. Men lyden er der, utseende også:) Har du noen erfaringer med jcw eksoanlegget ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Har du noen erfaringer med jcw eksoanlegget ?Ikke noe annet en at det er dyrt å kjøpe her i norge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Sku få det fra Jæger i Bergen for rundt 8000 kr. Synes det ser bra ut, men aner ikke effekt etc. Må jo være en grunn til at folk som har JCW eksos bytter det ut til Milltek etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.