Gå til innhold

min Mini Cooper S 2004 mod

Ranger emnet


asdf

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Har nettopp gått til innkjøp av en Mini cooper s 170 hk (oppgradert utgave) med kun 27000km på telleren, med følgene utsytr:

 

-Chilli-pakke

 

- El. takluke i glass

 

- Navigasjonssystem

 

- Harman Kardon anlegg m/ cd skifter

 

- Xenon

 

- crusekontroll

 

+ mye annert

 

 

 

Har tenkt å oppgradere til 225hk, hva annbefales av deler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker :)

 

Alta har bra saker, men finnes mange andre sider også.

 

Ta en titt på disse f.eks:

http://www.outmotoring.com/mini-cooper-accessories/2002-2006_MINI_Cooper_S_parts/

http://www.mossmini.com/Browse/ComponentMenuProducts.aspx?WebCatalogID=22&PlateTypeID=1

http://www.lohen.co.uk/shop/categories.asp

 

Av de tingene du har lista opp, ville jeg starta med S/C pulley + belte + noen kaldere plugger + Alta CAI (Intake System Version 2.0). Ville styrt unna den I/C'en du linka til. Ville heller valgt GRS eller GTT sin. Coil og tennplugg ledninger er sikkert greit å bytte. Jeg merka egentlig ingen forskjell...

 

Eksos og manifolden du har linka til har jeg ikke peilig på. Jeg har selv valgt Milltek sport eksos + GTT sin manifold & catalysator (er visstnok lik Janspeed sin i design, men bedre laget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info.

 

Beygnner nok i det små som deg :)

 

Hva er forskjell på 15,17,19% pulley ?

 

Jo høyre prosent på pulleyen jo høyrere ladetrykk på kompressoren,heilt på vill spor nå eller ?

 

Hvilken chip bruker du ?

 

Mange dumme spm. på en gang.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info.

 

Beygnner nok i det små som deg :)

 

Hva er forskjell på 15,17,19% pulley ?

 

Jo høyre prosent på pulleyen jo høyrere ladetrykk på kompressoren,heilt på vill spor nå eller ?

 

Hvilken chip bruker du ?

 

Mange dumme spm. på en gang.. hehe

Det med størelsen på drevet er samme som når du er ute å sykler i 30km i timen med 40omdreininger per min på trøene og så girer du ned til det minste drevet framme ved trøen og da må du plutselig ha 120omdreininger per min for å klare å holde samme farten....

 

Jo mindre drev jo fortere går kompressoren rundt og jo høyere blir trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med størelsen på drevet er samme som når du er ute å sykler i 30km i timen med 40omdreininger per min på trøene og så girer du ned til det minste drevet framme ved trøen og da må du plutselig ha 120omdreininger per min for å klare å holde samme farten....

 

Jo mindre drev jo fortere går kompressoren rundt og jo høyere blir trykket.

 

 

Takker for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er jcw eksos kontra miltek i lyd/effekt ?
Jeg byttet til Milltek eksos sist uke. Må erlig inrømme at jeg merker ikke noe stor forskjell på akselerasjon, men motoren drar mye lettere i motbakker. Og jeg merket et overaksende fall på drivstoff forbruket.

 

Jrg har mere tro på at en gjør ikke underverket med slik eksos på en orginal motor, men en har skikkelig eksos vist en skal trimme.

 

Men lyden er der, utseende også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet til Milltek eksos sist uke. Må erlig inrømme at jeg merker ikke noe stor forskjell på akselerasjon, men motoren drar mye lettere i motbakker. Og jeg merket et overaksende fall på drivstoff forbruket.

 

Jrg har mere tro på at en gjør ikke underverket med slik eksos på en orginal motor, men en har skikkelig eksos vist en skal trimme.

 

Men lyden er der, utseende også:)

 

 

Har du noen erfaringer med jcw eksoanlegget ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår