Nalletiger Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Har et problem med en volvo 940 turbo motor. Det hele startet med at bilen stoppet på tomgang hvis man bremset ned. Luftmengdemåler ble byttet, og etter det lyser motorlampa konstant, også når vi skifter tilbake til gamle luftmengde måleren. Ved kjøring går den fint på 1.gir, men når den får ladetrykk på andre gir bare fusker den og vil ikke gå skikkelig. Gikk fint før LMM ble byttet, bare stoppet ved bremsing som sagt. Noen som har noe løsning på hva dette kan være.? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Feilen kan potensielt sett ligge flere steder.. Type motor og er den trimmet? Ladetrykk kjører du på? Søk feilkoder først og fremst..les av og eventuelt prøve og nullstille feilkoden.. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Sjekket feilkoder og fått den litt i orden. Men stopper fortsatt når man bremser. Noen som vet noe.? Motor er chippet, går på 0.7 bar og har større turbo. B230FT motor(Tror jeg). Er fra 97 modell 940 turbo. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bredehardy Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 høres ut som et problem en kompis av meg har.. den lampa som lyser, kommer og går den?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Hvilken turbo da? Hvis det er en turbo uten avlastningsventil som det er på orgianlturboen, bør det være en resirkulerende dumpventil der, ellers vil bilen drive å stoppe når du slipper gassen. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 høres ut som et problem en kompis av meg har.. den lampa som lyser, kommer og går den?? samme her Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.