Gå til innhold

Kjøp av deler til Audi A4 B5 1996

Ranger emnet


Haansi

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Skal hente en Audi A4 B5 1996-modell i morgen, og har litt småpenger til å bruke på den.

 

Spørsmålet er da;

 

Bilen min har ikke turbo, men vil gjerne forbedre ytelsen i den uten å måtte hive inn en turbo..

 

tips til dette?

 

Bilen har allerede et RS4-luftfilter og et effektanlegg.

 

Vil en chip ha noe for seg selv om jeg ikke har turbo? Hvor mye kan jeg eventuelt vinne på dette?

 

Lurer også på hvor jeg kan få tak i et orginalt audi-sportsratt..

 

Mvh,

Hans Frederik Bjarkøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

chipp vil du ikke ha mye nytte av på en suge motor, det vil koste mer en du får igjen for det.

du fårn noen kamsett til disse å så er det vel å porte og plane toppen for å ta ut litt ekstra hk, men dette er også dyrt i forhold til hk du får ut av det.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! Du må da skjønne det er et 380k-filterkit! :D

 

Men for å være litt alvorlig og. Er dette en 1.8 125k?

Disse 20V toppene flower ganske bra fra før, så jeg ville aldri gått for noe kambytte på disse hvis du ikke skal ha en helt spesiell motor med ekstremt turtallsområde e.l.

 

Chip fåes, men tror nok ikke effektøkningen er så stor, selv om det presenteres rundt 140-144hk med det på 125hk motoren.

 

Kan jo vurdere "sports eksos", uten at jeg tror du vinner stort på det.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal vel kunne klare å dra ut 10 hk på chipp mener jeg men til en sugemotor koster denne fort opp mot 9000kr å da syntes jeg ikke det er hvert det.

det kamkitte jeg så fant på ebay å skal gi en effektøkning på mellom 12 og 15hk noe usikker på om dette stemmer. dette kostet 2500nok. å så pluss jobb hvis du ikke gjør det selv ca 7000 totalt. litt billigere å litt mer effekt, det som er fint med kammer er at du kan få kammer som gir deg mer bånndrag eller mer turtallvillig motor?? som jeg har forstått det hvertfall hehe

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får chip til 1.8 og 1.6 literen for under 5 lapper.

 

ja du gjør kanskje det! mente å ha hørt at det var så dyrt å chippe sugemotorer jeg hehe. men effekten du får ut på en sugemotor er vel snaue 5% tenker jeg så da får du vel ca 7-8 hk.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du gjør kanskje det! mente å ha hørt at det var så dyrt å chippe sugemotorer jeg hehe. men effekten du får ut på en sugemotor er vel snaue 5% tenker jeg så da får du vel ca 7-8 hk.

Koster 3 lapper for 1.6 literen hos Quattroco og gjennom et svensk firma.

 

Men som du sier, er max 10hk man får, mest sannsynlig mindre :P Ikke noen voldsom økning det var snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster 3 lapper for 1.6 literen hos Quattroco og gjennom et svensk firma.

 

Men som du sier, er max 10hk man får, mest sannsynlig mindre :P Ikke noen voldsom økning det var snakk om.

 

ja det er ikke stort. en kompis av meg chippet sin 2.8vr6 å den klarte de å dra 12 hk ut av å den motoren er 1l større en 1.8 samt har 2 sylindre mer hehe.

men har du litt penger å har lyst på noe som er sprek uten turbo klarer jo folk fint å ta ut oppimot 180hk på en 1.8l sugemotor det bare koster noe jævlig hehe.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår