daghh Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Har en Audi 80 Quattro med 1.8 literen på 112 HK (k-jetronic) Motoren drar veldig dårlig. Har en 1.8S (90hk) som drar MYYYE bedre. vet at Quattro-systemet tar litt motorkraft, men det kan da ikke være så mye. Noen som har noen ide ?? Ellers tikker den mye, hva må skiftes ?? Ventiltettinger ?? Noe mer ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Tikking kan forbedres ved å bytte olje, eller som du sier, bytte ventilpakningene. Dette at den går dårlig kan forbedres ved å ta en titt på luftfilteret og se til at dette ikke er tett av møkk, se om tennpluggene er sota ned, sjekke tenningen og eventuellt stille den inn hvis den ikke stemmer. En annen ting kan være at bensinfilteret er tett, kan hjelpe å bytte dette. Sjekk også slanger sitter på inn og ut av motor, innsug etc. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daghh Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Takk for svar! Luftfilter og plugger er ganske nye. Samme er pluggledninger. Er vel kanskje bensinfilter eller tenninga da.. Får se på tenninga en gang jeg har tid da, og se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yodawgyo Skrevet Mars 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 hadde akkurat det samme problemet med min 1.8 quattro, når jeg tok ut luftfilteret var det helt tildekket med olje. tok det ut og da gikk det mye bedre. det kan også være at luftmengdemåleren fjusker litt. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg