Gå til innhold

Gjengene på bunnpanne ble ødelagt på service.

Ranger emnet


eyzo

Anbefalte innlegg

Takk til deg for ett velargumentert inlegg i debatten.

 

Vel bekommen

 

Typisk av sånne som deg å legge ut spekulasjoner om hva/hvem/hvor sin feil når du ikke har peiling om fakta.

Hva med å sjekke opp hva som gikk feil istedet for å fyre oppunder et hett tema.

Hold deg til garasjeskruinga di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel bekommen

 

Typisk av sånne som deg å legge ut spekulasjoner om hva/hvem/hvor sin feil når du ikke har peiling om fakta.

Hva med å sjekke opp hva som gikk feil istedet for å fyre oppunder et hett tema.

Hold deg til garasjeskruinga di.

 

Fakta er, at sistemann som skrudde til pluggen ødela gjengene, og jeg håper for all del, at du som mekaniker forstår at du ikke kan ødelegge gjegene når du skrur ut pluggen...

Hvis man ser på gjengene kan man se om de har blitt krysset, eller om de er dratt "løs" slik at pluggen ikke kan skrus til skikkelig. Er det sistnevnte så er det hevet over enhver tvil hvem sin feil det er.

 

Om verkstedet satt en lærling på jobben, eller bare noen som var sinnsykt bakfull som bestemte seg for å skru til pluggen med 1,5m latmann vet jeg ikke, alt jeg vet er at ikke kunden skal lastes for det.

 

Jeg fyrer dessuten ikke oppunder, jeg bare informerer om hvilke rettigheter man faktisk har i en slik situasjon.

 

Og ja, jeg holder meg til garasjeskruinga mi, så slipper jeg å handteres med useriøse luring-verksteder som dette.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett enig i at skruen ikke kan ødelegge gjengene på vei ut igjen, men er den skrudd inn feil vil alt bli værre når den skrues ut igjen. Da kan det være gjengene sier helt takk for seg og at bunnpanna kanskje ikke blir tett. Og jeg har knekt masse bolter og skruer, og for den slags skyld ødelagt gjenger så jeg har litt kunnskaper til hvordan man kan ødelegge gjenger. Har selv ødelagt en tappeskrue på moped. Alt virka greit når jeg skrudde den inn og alt ble tett, men når jeg skulle bytte girolje og skru ut igjen tappeskruen så fulgte gjengene med og da gikk alt til helsikke. Da hadde jeg enten skrudd til litt skjevt, eller så hadde jeg bomma litt på gjengene i blokka og stramma til slik at skruen spiste opp gjengene i blokka. Når den da ble skrudd ut igjen ble blokka igjen belastet slik som når skruen ble skrudd inn.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hvorfor det ikke kan gjenges opp.

evt sveises en mutter på, og ha bunnpluggen i den.

 

Skal jeg spekulere, så er det sannsynligvis fordi tullingene ødela gjengene slik at pluggen verken kan strammes helt, eller skrus ut igjen, og mangler ferdigheter til å få den ut igjen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår